Eurodeskowe numery


Co słychać w Eurodesku? Coraz lepiej – i mam na to dowody. W połowie lutego, kiedy powstał ten felieton, kończyłem właśnie redagowanie czterech raportów dotyczących działalności sieci w 2015 r. Nie ma żadnych wątpliwości, że – jak mawiał bohater Nie ma mocnych – krzywe statystyczne rosną.

Zacznijmy od eurodeskowych lekcji i warsztatów m.in. o pracy, wolontariacie i studiowaniu. W 2015 r. przeprowadziliśmy ich przeszło 370 dla ponad 7800 młodych ludzi z całej Polski. Gdy piszę „my”, mam na myśli pracowników organizacji i instytucji należących do sieci Eurodesk Polska. To im należą się szacunek i słowa uznania. Nie dostają przecież od Krajowego Biura wynagrodzenia ani za prowadzenie lekcji, ani za pozostałe działania, które realizują lub w których uczestniczą pod szyldem Eurodesk Polska (m.in. kampania Time to Move, Europejski Tydzień Młodzieży). A w sumie w tych przedsięwzięciach wzięło udział blisko 40 tys. ludzi.

Druga kategoria odbiorców informacji Eurodesku to internauci. Pod względem liczby użytkowników strona eurodesk.pl pozostaje najpopularniejszą witryną zarządzaną przez FRSE. W minionym roku 319 636 użytkowników złożyło na niej 472 526 wizyt, w czasie których strona zanotowała 1 173 414 odsłon.

Na stronie największą popularnością cieszy się baza grantów. Nic dziwnego – w polskim internecie to najbardziej kompleksowy i aktualny serwis nt. programów wspierających edukację i szkolenia. Pod koniec 2015 r. baza obejmowała blisko 460 programów grantowych, o 45 więcej niż rok wcześniej.

A jak w statystykach wypadają newslettery? W 47 numerach cotygodniowego Eurokursora Projekty i Szkolenia znalazło się ponad 470 informacji o projektach, szkoleniach, konkursach i seminariach. W 12 numerach wysyłanego co miesiąc Eurokursora, poświęconego europejskiej polityce młodzieżowej, opublikowaliśmy przeszło 300 newsów. Trzeci newsletter – Eurokursor Granty – informuje o zbliżających się terminach składania wniosków w programach grantowych. W sumie liczba odbiorców newsletterów Eurodesk Polska zbliża się do 8000.

Każdego dnia jesteśmy też obecni w mediach społecznościowych. W 2015 r. opublikowaliśmy równo 365 postów, które przeczytało 510 906 użytkowników Facebooka. Polska jest też liderem pod względem ilości treści umieszczanych na polskiej stronie Europejskiego Portalu Młodzieżowego. W 2015 r. opublikowano na niej: 533 artykuły, 257 newsów i 395 informacji o wydarzeniach.

Nie zaniedbaliśmy również działalności wydawniczej. Oprócz „Europy dla Aktywnych” i ukazującego się razem z nią „Twojego Eurodesku” przygotowaliśmy kolejną edycję publikacji dla młodzieży Na biało, czyli jak legalnie pracować w Europie, która jest dostępna w punktach informacyjnych Eurodesk Polska.