Z doświadczenia rekrutera


Statystycznie, zanim rekruterzy zaproszą Cię na rozmowę, przeglądają Twoje CV przez około siedem sekund. Z pomocą dokumentów Europass możesz ułatwić im życie i zwiększyć swoje szanse.

Poszukiwanie i selekcja pracowników to niełatwe zadanie – szczególnie wtedy, gdy na stanowisko zgłaszają się kandydaci z różnych stron świata. Stres spotyka również aplikujących, niezależnie od doświadczenia zawodowego. Istnieje jednak sposób na ułatwienie życia rekruterom, który jednocześnie zwiększa szanse kandydata na wybranie jego aplikacji. Są to dokumenty Europass.

W Customer Heroes zawsze szukamy bohaterów – najlepszych kandydatów, ze znajomością różnych języków, posiadających rozmaite zestawy kompetencji i będących na różnych poziomach rozwoju zawodowego. Każdego dnia otrzymujemy 10-20 aplikacji, a jednym z najważniejszych kryteriów zakwalifikowania danej osoby do dalszych etapów rekrutacji jest forma i treść dostarczonej dokumentacji.

Zacznijmy od tego, że – jak wszyscy – jesteśmy tylko ludźmi. Wyłowienie idealnego kandydata spośród dziesiątek lub setek aplikacji nie jest ani szybkie, ani łatwe. Jednak w pierwszym etapie selekcji o tym, czy „idziemy dalej” z daną kandydaturą nierzadko decyduje kilka sekund, które rekruter może poświęcić na wstępną ocenę dokumentów przesłanych przez aplikującego. Jeżeli w tym czasie nie uda mu się znaleźć podstawowych informacji (w przypadku Customer Heroes – o znajomości języków obcych i doświadczeniu w obsłudze klienta), nawet świetny kandydat może nie dostać zaproszenia na rozmowę.

Zdarzają się też inne problemy: często spotykamy się z młodymi ludźmi, którzy chcą dorobić podczas wymian studenckich lub krótkotrwałego pobytu w Polsce. Bywa, że jest to ich pierwsza praca i pierwsze CV – albo mają doświadczenia rekrutacyjne zupełnie odbiegające od naszych realiów. Wówczas dokumenty są chaotyczne lub niepełne – niektórzy kandydaci zapominają nawet o podaniu danych kontaktowych.

Dlatego bardzo cenimy sobie życiorysy przygotowane za pomocą Europass-CV. W ciągu kilku minut pozwalają one przejrzeć i zakwalifikować kilkunastu kandydatów, ponieważ od razu wiadomo, gdzie szukać informacji o doświadczeniu zawodowym, a gdzie o znajomości języków. Są używane i rozpoznawalne w całej Europie, a kreatory dostępne są w wielu językach. Dokumenty Europass-CV ułatwiają młodym ludziom rozpoczęcie kariery, a nam oszczędzają zmartwień i ułatwiają pracę – gwarantują bowiem przejrzystość i porządek w podawaniu informacji.

Jeszcze jednym ważnym dla mojej firmy dokumentem Europass jest Paszport Językowy. Dla nas bardziej niż zdobyte certyfikaty liczy się to, jak dobrze kandydat czuje się w danym języku, w jaki sposób się go nauczył i do jakiego stopnia używał w życiu prywatnym i zawodowym. Wbrew pozorom, trudno jest samodzielnie określić swój poziom znajomości języka. W Customer Heroes nie wystarczy nam stwierdzenie, że jest on „dobry”. Musimy wiedzieć, w jakim stopniu kandydat nadaje się do obsługi klienta w każdym z kanałów kontaktowych, jaki zna zakres słownictwa i jak naturalnie czuje się, używając danego języka.

Idealnym rozwiązaniem dla kandydata jest wygenerowanie dokumentu Paszport Językowy – można w nim precyzyjnie wskazać, w jakim stopniu włada się danym językiem w mowie, piśmie i jak dobrze się go rozumie. Dla mojej firmy jest to szczególnie ważne, gdyż nasi pracownicy korzystają z wielu różnych kanałów kontaktu z partnerami i ich klientami, zarówno głosowych, jak i tekstowych. Jeżeli aplikacja zawiera Paszport Językowy, błyskawicznie możemy ocenić, jakie obowiązki może wykonywać osoba kandydująca.

Nieważne, czy szukasz pracy w Polsce, czy planujesz spróbować swoich sił za granicą, zainteresuj się zestawem dokumentów Europass. Rekruter, który zajmie się oceną Twojej aplikacji, będzie prawdopodobnie miał na to tylko kilka sekund. Jeżeli dostarczysz mu dokumenty w formie, którą zna, a Twoje kompetencje będą jasno opisane, znacznie zwiększysz swoje szanse na otrzymanie zaproszenia na rozmowę.