Oferta polskich uczelni promowana na całym świecie


Ready, Study, Go! Poland i Research & Go! Poland to główne hasła kampanii wizerunkowej, którą Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego uruchomiło w marcu 2012 roku. Promocja polskiego szkolnictwa wyższego za granicą oraz podnoszenie poziomu umiędzynarodowienia uczelni to główne cele kampanii Ready, Study, Go! Poland. Projekt realizowany jest przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego wspólnie z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji, a także z Ministerstwem Spraw Zagranicznych RP oraz Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich.

Kampania Ready, Study, Go! Poland wspiera polskie uczelnie we wszystkich działaniach, które przyczyniają się do podniesienia poziomu ich umiędzynarodowienia, oraz pomaga promować Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego.

Pierwszym tegorocznym wydarzeniem, w którym uczestniczyło FRSE, były targi Studijos w Wilnie (luty). To jedne z największych wydarzeń edukacyjnych na Litwie. W tym roku wzięło w nich udział ponad trzydziestu uczestników z Polski reprezentujących kilkanaście uczelni i instytucji związanych ze szkolnictwem wyższym.

W marcu br. przedstawiciele FRSE odwiedzili natomiast Brazylię, gdzie uczestniczyli w spotkaniach ze studentami, władzami wiodących brazylijskich uczelni, przedstawicielami brazylijskich instytucji odpowiedzialnych za programy mobilności akademickiej oraz przedstawicielami polskich i europejskich placówek dyplomatycznych. Fundacja wraz z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego i Ambasadą Polską w Brazylii była również organizatorem Dnia Polskiego na Uniwersytecie Krajowym w Brazylii oraz polskiego stoiska na targach edukacyjnych odbywających się w Sao Paulo oraz Kurytybie. Oba wydarzenia odwiedziło ponad 30 tysięcy osób.

Na potrzeby kampanii powstał portal www.go-poland.pl. W ciągu roku funkcjonowania portal odnotował ponad 350 tys. odsłon wśród blisko 100 tys. użytkowników ze 193 państw (najwięcej z Ukrainy, USA i Brazylii).

Rok sukcesów

Dziesięć targów i międzynarodowych konferencji odbywających się w ramach kampanii Ready, Study, Go! Poland, w których udział polskich przedstawicieli koordynowali FRSE i Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, skupiło wkoło siebie 259 osób reprezentujących 59 instytucji.

 

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie: www.go-poland.pl