Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Data publikacji: 15.12.2020 r.
W dniu 18 listopada 2020 r. zorganizowaliśmy seminarium badawcze dotyczące oceny wpływu projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+. Seminarium, pt. Podejście oparte na dowodach w programie Erasmus+”. Ocena skutków, było skierowane do przedstawicieli agencji narodowych oraz związanych z tymi agencjami badaczy, zaangażowanych w ocenę skutków programu. W tym roku, ze względu na warunki i ograniczenia związane z pandemią COVID-19, seminarium zostało przeprowadzone online.
Seminarium składało się z czterech sesji tematycznych poświęconych następującym zagadnieniom:
1 – Wpływ programu Erasmus+ na sektor szkolnictwa wyższego
2 – Mobilność edukacyjna i jej konsekwencje dla rynku pracy
3 – Projekty młodzieżowe i projekty w zakresie mobilności edukacyjnej oraz ich wpływ na instytucje kształcenia wstępnego i podstawowego
4 – Badanie ponadnarodowej mobilności w okresie pandemii COVID-19
Program seminarium można pobrać tutaj.
Prezentacje wygłoszone podczas sesji można pobrać poniżej.
Sesja1:
Grigic-and-Lam.pptx Gillis.pptx Kirsch.pptx Fila.pptx
Sesja 2:
Steinmann.pptx Pachocki.pptx Kristensen.pptx
Sesja 3:
Sesja 4:
Krzaklewska-Shaw.pptx Cairns.pptx Korkala.pptx
Hyde Park:
Jezowski.pptx Krzaklewska.pptx Oya-Taneri.pptx
Zapraszamy do zapoznania się z publikacją pokonferencyjną, która stanowi zbiór artykułów zaprezentowanych podczas seminarium.
Polecamy Państwu również następującą publikację, poświęconą ewaluacji w obszarze edukacji, która zawiera rozdziały prezentujące aktualny stan ewaluacji w Polsce, a także podejścia metodologiczne, mogące wzbogacać pracę ewaluatorów.