Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zorganizowała w dniach 28-30 listopada 2018 r. drugie, po pierwszym ubiegłorocznym, seminarium badawcze dotyczące badania efektów projektów realizowanych w ramach wszystkich pięciu sektorów programu Erasmus+. Seminarium pod nazwą “Evidence-based Policy in Erasmus+. Seminar on research and methodology” zgromadziło osoby zaangażowane w prowadzenie badań i analiz dotyczących europejskich programów edukacyjnych.
Byli to przedstawiciele Narodowych Agencji Erasmus+ oraz kilkudziesięciu badaczy zajmujących się ewaluacją efektów programu – w sumie przedstawiciele 22 krajów.
Spotkanie otworzył dyrektor generalny FRSE dr Paweł Poszytek. Gościem specjalnym był prof. Jarosław Górniak, twórca i kierownik Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Profesor Górniak wygłosił wykład dotyczący znaczenia zastosowania odpowiedniej metodologii w badaniach służącej wypracowaniu dobrych rozwiązań w prowadzonych politykach publicznych opartych na dowodach.
W trakcie dwudniowego spotkania zorganizowano 4 sesje poświęcone następującym tematom: innowacyjne podejścia do metodologii w badaniach edukacyjnych, raporty uczestników i ich zastosowanie w badaniach, zastosowanie metod badań rynkowych w badaniach edukacyjnych – praktyka i możliwości, upowszechnianie i wykorzystanie wyników badań. W trakcie sesji prezentowano doświadczenia i wyniki badań w tych obszarach. Dwie spośród czterech sesji zorganizowano w formule warsztatowej, co pozwoliło na spontaniczną i szeroką wymianę spostrzeżeń i pomysłów przez uczestników seminarium. Wymiana ta była szczególnie cenna w zakresie sposobów dzielenia się wynikami badań i ich upowszechniania.
Poniżej możecie Państwo pobrać prezentacje z poszczególnych sesji:
Key note speech [pobierz prezentację]
Sesja 1 Innovative approaches to methodology in educational research
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/2018_11_29_TCA_Steinmann.pdf
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/Evidence-based-policy-PL-20181129-rev.pdf
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/DAAD_Wwa29118-EFW.ppt
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/Representing-Erasmus.ppt
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/Warsaw_2018_Staniek_HEA-presentation.ppt
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/Synthesis-of-the-impact-survey_IT-NA-Erasmus-Indire_Varsavia.pptx
Sesja 2 Participants’ reports and their use for research
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/2018-11-29_session2_Rytwinska_.pptx
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/Participants-Reports-and-their-use-in-Research-Charis-Hughes-Ireland.pptx
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/Korkala-Warsaw-2018.pptx
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/Prezentacja_seminarium_TCA_28_11.pptx
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/TRNA_SCHL_ADULT.pptx
Sesja 3 Market research methods used in educational research practices and possibilities
Sesja 4 Dissemination and exploitation of research results
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/dissemination.pptx
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/WARSAW-presentation.pptx
- https://www.frse.org.pl/wp-content/uploads/2018/12/Youth-state-strategy_ME_YSI.pptx
Podajemy także link do publikacji, która powstała jako jeden z efektów seminarium: [PDF]
Zachęcamy do obejrzenia zdjęć z wydarzenia.