Kluczowe dane o nauczaniu języków w szkołach w Europie – 2023
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie 2022
seria wydawnicza
rok wydania
2022
miejsce wydania
Luxembourg
liczba stron
50
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Publications Office of the European Union
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-92-9488-106-9
W tegorocznej edycji raportu przeanalizowano ponad 20 kluczowych wskaźników strukturalnych dotyczących polityki edukacyjnej w czterech obszarach:
Dodatkowo opracowanie zawiera krótki przegląd najważniejszych reform od początku roku 2015 w wyżej wymienionych obszarach.
Aktualizacja wskaźników strukturalnych w 2022 r. obejmuje wszystkie państwa członkowskie UE, a także Albanię (tylko wskaźniki dotyczące kompetencji cyfrowych), Bośnię i Hercegowinę, Islandię, Liechtenstein, Czarnogórę, Macedonię Północną, Norwegię, Serbię i Turcję.
Raport został opracowany na potrzeby Komisji Europejskiej jako wsparcie i uzupełnienie dla tegorocznej edycji Monitora Edukacji gdzie znajdują się dane dotyczące krajów Unii Europejskiej.
Po raz pierwszy raport zawiera zupełnie nowy zestaw wskaźników umiejętności cyfrowych, przedstawiający kluczowe polityki krajowe wspierające rozwój kompetencji cyfrowych w szkołach w Europie. Wybór wskaźników opiera się na strategicznych priorytetach przedstawionych w planie działania Komisji Europejskiej na lata 2021-2027 w obszarze edukacji cyfrowej.
Cytowanie: European Commission / EACEA / Eurydice, 2022. Structural indicators for monitoring education and training systems in Europe – 2022: Overview of major reforms since 2015. Eurydice background report. Luxembourg: Publications Office of the European Union
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Polskie wydanie opublikowanego jesienią 2022 roku raportu Informatics education at school in Europe
Szkolnictwo wyższe. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie – 2023
Zapewnianie równych szans w edukacji. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Zawód nauczyciela. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Przedwczesne kończenie nauki. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Kompetencje cyfrowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2021/22
Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Struktury europejskich systemów edukacji 2023/2024. Diagramy
Europejski kalendarz roku szkolnego 2023/2024
Daty rozpoczęcia roku akademickiego, terminy i czas trwania semestrów lub trymestrów
Tłumaczenie publikacji Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2022/23
Tablica wyników mobilności studentów. Uwarunkowania studiowania za granicą 2022/23
Kluczowe dane dotyczące nauczania języków obcych w szkołach w Europie wydanie 2023