From offline to online. LSP classes in Spanish philology during the pandemic
DOI: 10.47050/66515796.196-217
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Artykuł dotyczy ról współczesnych nauczycieli języków obcych specjalistycznych (JOS). Zagadnienie to można analizować zarówno z perspektywy psychologii społecznej, odnosząc się do potrzeb i oczekiwań uczestników procesu kształcenia, jak i metodyki nauczania JOS, przyjmując jako punkt wyjścia do dalszych rozważań tradycyjnie rozumiane role nauczycieli języków obcych. Tekst prezentuje obie perspektywy – zawiera odwołania do społecznych uwarunkowań edukacji w zakresie języków specjalistycznych oraz odniesienie tradycyjnych ról prowadzących zajęcia do specyfiki wyzwań w obszarze dydaktyki JOS.
Słowa kluczowe:
język specjalistyczny, dydaktyka języków specjalistycznych, rola nauczyciela, zintegrowane nauczanie treści i języka (CLIL), nauczanie dorosłych i młodych dorosłych
DOI: 10.47050/65591685.138-154
Artykuł pochodzi z publikacji Perspektywy kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych w Polsce.
DOI: 10.47050/66515796.196-217
DOI: 10.47050/66515796.178-194
DOI: 10.47050/66515796.152-177
DOI: 10.47050/66515796.134-150
DOI: 10.47050/66515796.110-132
DOI: 10.47050/66515796.54-109
DOI: 10.47050/66515796.28-52
DOI: 10.47050/65591685.202-225
DOI: 10.47050/65591685.182-200
DOI: 10.47050/65591685.156–181