treść strony
  • Erasmus+

  • Kształcenie i szkolenia zawodowe
    Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji

wróc do poprzedniej strony

Wtorek, 4 PAŹ 2022

Rozwój instytucji kształcenia zawodowego

Erasmus+

Cel i forma:

  • Zgłoszenie

    Wniosek składają instytucje działające w obszarze edukacji zawodowej lub takie, których działania pomogą wypracować nowe podejście do edukacji zawodowej – współpraca instytucji reprezentujących sektory kształcenia i szkoleń zawodowych, szkolnictwa wyższego, edukacji dorosłych, młodzieży i edukacji szkolnej jest rekomendowana.

  • Twój profit
    czyli co zyskasz

    Poprawa jakości działań edukacyjnych w zakresie kształcenia i szkoleń zawodowych oraz ich lepszego dostosowania do potrzeb rynku pracy i wymagań pracodawców. Dostępne są dwa rodzaje działań:

    • Partnerstwa współpracy;
    • Partnerstwa na małą skalę.
  • Forma
    czyli jak to przebiega

    Współpracującymi partnerami mogą być:

    • szkoły i placówki kształcenia zawodowego oraz inne instytucje działające w obszarze kształcenia zawodowego i szkolenia kadry;
    • przedsiębiorstwa;
    • szkoły zawodowe;
    • stowarzyszenia branżowe;
    • instytuty badawcze;
    • uczelnie wyższe;
    • władze lokalne;
    • ośrodki badawcze;
    • izby rzemieślnicze i gospodarcze;
    • partnerzy społeczni.

    Partnerstwo musi się składać z:

    • min. 3 instytucji (Partnerstwa współpracy);
    • min. 2 instytucji (Partnerstwa na małą skalę).

Wymagania i formalności:

  • Warunek uczestnictwa

    Z projektu korzystają nauczyciele zawodu, uczniowie, trenerzy, pracownicy – różne grupy zawodowe, w tym przedsiębiorcy.

  • Wsparcie finansowe
    które otrzymasz po
    zakwalifikowaniu się

    Możliwe dofinansowanie projektu:

    • 120 000 lub 250 000 lub 400 000 euro (Partnerstwa współpracy);
    • 30 000 albo 60 000 euro (Partnerstwa na małą skalę).

    Stawki rozliczane są ryczałtowo.

  • Czas trwania
    całego projektu

    • od 12 do 36 miesięcy (Partnerstwa współpracy);
    • od 6 do 24 miesięcy (Partnerstwa na małą skalę).