30.01.2023 r.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wybierz
filtr:
albo wpisz
frazę:
Pierwsza część dwutomowej publikacji podsumowującej realizację programu Erasmus+ w latach 2014–2020.
The new edition of the Polish Eurydice publication presents the up-to-date state of education system in Poland.
Raport z badania działań realizowanych przez polskie organizacje w latach 2018–2020.
Formuła online wymaga od koordynatorów projektów edukacyjnych zmiany dotychczasowego trybu pracy własnej i innego kierowania pracą partnerów projektowych. Czy jest to zmiana pozytywna?
Komunikacja projektowa czy nauczanie online wydają się niemożliwe bez narzędzi cyfrowych. A Państwo bez jakich narzędzi elektronicznych nie mogą się obejść w swojej pracy? Ankieta na ten temat poniżej.
Erasmus+
Szkolnictwo wyższe
Akcja 1. Mobilność edukacyjna
Erasmus+
Szkolnictwo wyższe
Akcja 1. Mobilność edukacyjna
Erasmus+
Edukacja szkolna
Akcja 1. Mobilność edukacyjna
Erasmus+
Edukacja szkolna
Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji
Erasmus+
Kształcenie i szkolenia zawodowe
Akcja 1. Mobilność edukacyjna
Erasmus+
Kształcenie i szkolenia zawodowe
Akcja 1. Mobilność edukacyjna
Erasmus+
Kształcenie i szkolenia zawodowe
Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji
Erasmus+
Sport
Akcja 1. Mobilność edukacyjna osób
Erasmus+
Sport
Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji
Erasmus+
Szkolnictwo wyższe
Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji
Erasmus+
Szkolnictwo wyższe
Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji
Erasmus+
Szkolnictwo wyższe
Działania Jean Monnet
Erasmus+
Szkolnictwo wyższe
Działania Jean Monnet
Erasmus+
Szkolnictwo wyższe
Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji
Erasmus+
Szkolnictwo wyższe
Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji
Erasmus+
Szkolnictwo wyższe
Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji
Erasmus+
Edukacja dorosłych
Akcja 1. Mobilność edukacyjna
Erasmus+
Edukacja dorosłych
Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji
Erasmus+
Młodzież
Akcja 1. Mobilność edukacyjna
Erasmus+
Młodzież
Akcja 1. Mobilność edukacyjna
eTwinning
EPALE
Europass
EuroPeers
Erasmus+
Europejska Platforma Edukacji Szkolnej
Regionalne Punkty Informacyjne
Erasmus+
Erasmus+ InnHUB
Wydawnictwo FRSE
Erasmus+
EuroApprentices Polska
SALTO
TCA
TCA – Training and Cooperation Activities
Selfie+
Erasmus+
DiscoverEU
MEiN
Zawodowiec Roku 2022
Eurodesk
Eurydice
Narzędzie Komisji Europejskiej
Program Wspierania Pamięci Narodowej
Program Wspierania Pamięci Narodowej
FRSE
Erasmus+
17.02.2023 r.
Zapraszamy na konsultacje online dotyczące projektów krótkoterminowych (KA122).
Erasmus+
15.02.2023 r.
Zapraszamy na konsultacje online dotyczące projektów krótkoterminowych (KA122).
Erasmus+
13.02.2023 r.
Zapraszamy na konsultacje online dotyczące projektów krótkoterminowych (KA122).
Erasmus+
27.02.2023 r.
Podczas każdego z webinariów przedstawimy podstawowe zasady realizacji projektów i ubiegania się o dofinansowanie oraz przeznaczymy czas na odpowiedzi na pytania uczestników.
Erasmus+
16.02.2023 r.
Podczas każdego z webinariów przedstawimy podstawowe zasady realizacji projektów i ubiegania się o dofinansowanie oraz przeznaczymy czas na odpowiedzi na pytania uczestników.
Erasmus+
21.02.2023 r.
Serdecznie zapraszamy na warsztaty: Od potrzeby do koncepcji projektu – kluczowe aspekty jakościowe przygotowania projektu w Akcji 2 w sektorze Edukacja szkolna programu Erasmus+.
Erasmus+
16.03.2023 r.
Zapraszamy na konsultacje indywidualne online dla wnioskodawców programu Erasmus+ Edukacja szkolna, Akcja 2 – konkurs 2023.
Erasmus+
13.03.2023 r.
Zapraszamy na konsultacje indywidualne online dla wnioskodawców programu Erasmus+ Edukacja szkolna, Akcja 2 – konkurs 2023.
Erasmus+
07.03.2023 r.
Zapraszamy na konsultacje indywidualne online dla wnioskodawców programu Erasmus+ Edukacja szkolna, Akcja 2 – konkurs 2023.
Erasmus+
01.03.2023 r.
Zapraszamy na konsultacje indywidualne online dla wnioskodawców programu Erasmus+ Edukacja szkolna, Akcja 2 – konkurs 2023.
Erasmus+
23.02.2023 r.
Zapraszamy na konsultacje indywidualne online dla wnioskodawców programu Erasmus+ Edukacja szkolna, Akcja 2 – konkurs 2023.
Erasmus+
17.02.2023 r.
Zapraszamy na konsultacje indywidualne online dla wnioskodawców programu Erasmus+ Edukacja szkolna, Akcja 2 – konkurs 2023.
Erasmus+
07.02.2023 r.
Zapraszamy na webinarium poświęcone Partnerstwom współpracy (Cooperation Partnerships) dla szkolnictwa wyższego – konkurs wniosków 2023.
Erasmus+
01.03.2023 r.
Zapraszamy na dni otwarte online dla przedstawicieli organizacji zainteresowanych złożeniem wniosku dot. mobilności osób, partnerstw współpracy lub partnerstw na małą skalę.
Erasmus+
22.02.2023 r.
Zapraszamy na dni otwarte online dla przedstawicieli organizacji zainteresowanych złożeniem wniosku dot. mobilności osób, partnerstw współpracy lub partnerstw na małą skalę.
Erasmus+
13.02.2023 r.
Zapraszamy na dni otwarte online dla przedstawicieli organizacji zainteresowanych złożeniem wniosku dot. mobilności osób, partnerstw współpracy lub partnerstw na małą skalę.
Erasmus+
06.02.2023 r.
Zapraszamy na dni otwarte online dla przedstawicieli organizacji zainteresowanych złożeniem wniosku dot. mobilności osób, partnerstw współpracy lub partnerstw na małą skalę.
Erasmus+
02.02.2023 r.
Zapraszamy na dni otwarte online dla przedstawicieli organizacji zainteresowanych złożeniem wniosku dot. mobilności osób, partnerstw współpracy lub partnerstw na małą skalę.
Erasmus+
27.01.2023 r.
Zapraszamy na dni otwarte online dla przedstawicieli organizacji zainteresowanych złożeniem wniosku dot. mobilności osób, partnerstw współpracy lub partnerstw na małą skalę.
Regionalne Punkty Informacyjne
09.02.2023 r.
Kuratorium Oświaty w Opolu (Regionalny Punkt Informacyjny NA) zaprasza na warsztaty informacyjne „Mobilność edukacyjna w programie Erasmus+ szansą na doskonalenie zawodowe i podniesienie jakości pracy szkół”. Spotkanie odbędzie się 9 lutego 2023 r. w Opolu.
JOwS
Otwartość, akceptacja różnorodności i tolerancja są cechami społeczeństw świadomych i empatycznych, umożliwiają zmniejszanie barier powodujących marginalizację i wykluczenie grup defaworyzowanych. Efektywne włączanie w edukacji jest procesem i stanem pożądanym, możliwym do wdrożenia, ale jednocześnie niosącym szereg wyzwań dla praktyki pedagogicznej. Często edukacja włączająca jest błędnie rozumiana, a przez to implementowana w niewłaściwy sposób. Artykuł sygnalizuje kilka wybranych, kluczowych zagadnień, stanowiących punkt wyjścia do refleksji i inspirację do dalszych poszukiwań. Jakie są bariery i wyzwania w edukacji włączającej? Jakie są obawy i nastawienie nauczycieli do inkluzji? Jak nauczyciele oceniają swoje przygotowanie do nauczania włączającego i poczucie sprawczości w tym zakresie?
Uniwersytet Warszawski
Motywacja uznawana jest za jeden z najważniejszych czynników, które mają wpływ na sukces w opanowaniu nowej umiejętności, np. posługiwanie się językiem obcym. W przypadku nauki nowego języka ważne jest pierwsze wrażenie, ponieważ to na nim zawsze człowiek buduje motywację do dalszej nauki. Dobrze rozpoczęta przygoda z językiem polskim jako obcym daje szansę każdemu uczniowi z doświadczeniem migracji na sukces edukacyjny.
Uniwersytet Jagielloński
Mądry przewodnik. Rola nauczyciela w trudnych czasach. Rozmowa z dr Dominiką Izdebską-Długosz
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Słuchając referatów podczas konferencji i czytając publikacje naukowe, nie sposób nie dojść do wniosku, że oczekiwania co do wiedzy, umiejętności i kompetencji nauczycieli języków obcych ciągle rosną. O ile dawniej kluczowe były znajomość danego języka oraz umiejętności związane ze skutecznym nauczaniem i prowadzeniem lekcji, obecnie oczekuje się, że nauczyciele będą specjalistami w wielu innych obszarach. Wymaga się od nich promowania autonomii, prowadzenia treningu strategii, rozwijania kompetencji interkulturowej, uwzględniania szerokiej gamy różnic indywidualnych czy wykorzystania nowoczesnych technologii. Co więcej, postuluje się, że będą refleksyjnymi praktykami, nieustannie zaangażowanymi w rozwój zawodowy. Artykuł prezentuje te oczekiwania i podejmuje próbę oceny, na ile są one możliwe do spełnienia.
ekspert EPALE
EPALE
Przez ostatni rok nauczyłam się tak dużo, jak nigdy wcześniej w podobnym okresie, a przecież nie jestem studentką i nie uczestniczyłam w żadnej formie edukacji formalnej. Za to w moim kalendarzu w każdym tygodniu znalazło się miejsce na kilka webinarów, szkoleń online, transmisji na żywo…
Ekspert EPALE
EPALE
Czy powszechne przekonanie o tym, że ktoś ma zdolności językowe lub ich nie ma, opiera się na racjonalnych podstawach? Po trosze tak, chociaż biegłą znajomość języka obcego zyskuje się w dużej mierze dzięki praktyce, nie tylko zdolnościom. Oto, co mówią badania.