Praca w Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji

treść strony

Dlaczego warto pracować w FRSE?

Pełnimy funkcję Narodowej Agencji Programu Erasmus+ (od 2014 r.) i Europejskiego Korpusu Solidarności (od 2018 r.). Łączny budżet tych przedsięwzięć w latach 2021–2027 przekroczy 29 miliardów euro w skali Europy. Na arenie międzynarodowej reprezentujemy Polskę, a w kraju organizujemy nabory i nadzorujemy finansowanie projektów. Nasze programy i inicjatywy są koordynowane zgodnie z normą systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015.

Zapewniamy bardzo dobre warunki pracy:

Prywatna opieka medyczna

Dofinansowanie aktywności sportowej

Szkolenia oraz bezpłatne lekcje języka angielskiego w siedzibie firmy

Dofinansowanie wypoczynku z ZFŚS oraz biletów na wydarzenia kulturalne

Elastyczny czas pracy

Darmowa kawa i herbata w biurze

Dodatkowa składka pracodawcy na PPK

Oferty pracy w FRSE

 

Młodszy specjalista/młodsza specjalistka, specjalista/specjalistka w Zespole Helpdesk oraz Administracji Serwerami

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zarządzającą kilkunastoma międzynarodowymi i krajowymi programami edukacyjnymi poszukuje Kandydatek/tów na stanowisko:

Młodszy specjalista/młodsza specjalistka, specjalista/specjalistka w Zespole Helpdesk oraz Administracji Serwerami

Nr ref.: FRSE/31/2025
Miejsce pracy: Warszawa
Liczba wakatów: 1 etat

Obowiązki: 
• bieżące wsparcie użytkowników systemów i sprzętu, rozwiązywanie zgłaszanych problemów w ramach helpdesk na pierwszej linii wsparcia; 
• wypożyczanie sprzętu mobilnego i dbanie o jego prawidłową inwentaryzację; 
• wsparcie techniczne organizacji wydarzeń w zakresie instalacji oraz obsługi sprzętu komputerowego, audio, video itp.; 
• diagnostyka i naprawa systemów operacyjnych oraz innego oprogramowania na stanowiskach roboczych; 
• instalacja lub zmiana lokalizacji stanowisk komputerowych, telefonów oraz innego sprzętu mobilnego; 
• dbanie o aktualizację oprogramowania na stanowiskach roboczych użytkowników końcowych; 
• bieżące wsparcie użytkowników systemów i sprzętu, rozwiązywanie zgłaszanych problemów w ramach helpdesk na drugiej linii wsparcia; 
• organizacja i opieka techniczna nad pracami zleconymi osobom lub firmom zewnętrznym w zakresie usług teleinformatycznych; 
• branie czynnego udziału w planowaniu wydatków oraz przygotowaniu dokumentacji przetargowej na zakup sprzętu; 
• przygotowanie instrukcji, dokumentacji technicznej oraz szkolenie i wdrażanie nowych użytkowników w zakresie obsługiwanych oraz wykorzystywanych w FRSE systemów teleinformatycznych; 
• prowadzenie rejestrów wyposażenia teleinformatycznego (komputerów, monitorów, telefonów itp.); 
• udział w pracach wdrożeniowych nowych rozwiązań IT; 
• tworzenie i aktualizacja dokumentacji technicznej i procedur wewnętrznych; 
 
Oczekujemy: 
• umiejętności instalacji i konfiguracji systemów z rodziny Windows oraz Linux (stacje robocze);
• doświadczenia w obsłudze usługi Active Directory (AD);
• doświadczenia w obsłudze i troubleshootingu Microsoft Windows 10 oraz 11; 
• umiejętności stosowania i udoskonalania procedur; 
• znajomości języka angielskiego w stopniu umożliwiającym samodzielne korzystanie z dokumentacji technicznej; 
• umiejętność organizacji pracy własnej; 
• umiejętności kreatywnego myślenia; 
• łatwości w nawiązywani kontaktów; 
• dynamiczności i sprawności w działaniu – również w sytuacjach stresowych; 
 
Mile widziana znajomość zagadnień z zakresu: 
- administracji środowiskiem Active Directory; 
- cyberbezpieczeństwa zgodnych z normą ISO27001; 
- sieci komputerowych (podstawowe); 
- rozwiązań chmurowych (Microsoft 365); 
- systemów operacyjnych z rodziny Linux;  
- systemów bazodanowych (preferowane PostgreSQL i MSSQL). 

Oferujemy:
• możliwość rozwoju zawodowego w profesjonalnym środowisku,
• zatrudnienie w oparciu umowy o pracę,
• pracę w prestiżowej instytucji realizującej istotne cele społeczne,
• prywatna opieka medyczna,
• dofinansowanie aktywności sportowej,
• szkolenia oraz bezpłatne lekcje języka angielskiego w siedzibie firmy,
• dofinansowanie wypoczynku z ZFŚS oraz biletów na wydarzenia kulturalne,
• elastyczny czas pracy,
• dodatkowa składka pracodawcy na PPK,
• możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o przesłanie aplikacji do dnia 10 grudnia 2025 r. 
Aby aplikować na to stanowisko, kliknij w poniższy link i wypełnij wymagane pola, dołączając swoje CV oraz list motywacyjny.

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=47aa59ed7ff34f6296ba8335deb3ed56

Link do ogłoszenia BIP:

https://bip.frse.org.pl/content/mlodszy-specjalista-mlodsza-specjalistka-specjalistaspecjalistka-w-zespole-helpdesk-oraz-adm

Starsza specjalista/starszy specjalista / główna specjalistka/główny specjalista ds. redakcji publikacji w Zespole ds. Publikacji

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zarządzającą kilkunastoma międzynarodowymi i krajowymi programami edukacyjnymi poszukuje Kandydatek/tów na stanowisko:

Starsza specjalista/starszy specjalista / główna specjalistka/główna specjalistka ds. redakcji publikacji w Zespole ds. Publikacji

Nr ref.: FRSE/30/2025
Miejsce pracy: Warszawa
Liczba wakatów: 1 etat

Zadania:
•    pełnienie obowiązków redaktora prowadzącego publikacji, w tym planowanie i nadzorowanie współpracy z autorami, grafikami, korektorami i recenzentami publikacji;
•    redagowanie tekstów;
•    wykonywanie korekty językowej i technicznej publikacji;
•    przygotowywanie materiałów promocyjnych na strony internetowe i media społecznościowe;
•    weryfikacja zgodności publikacji z wymogami WCAG 2.1;
•    pełnienie obowiązków sekretarza konkursu „EDUinspiracje Nauka - Monografie FRSE” na najlepszą pracę naukową poświęconą edukacji, w tym organizacja prac Rady Naukowej Wydawnictwa FRSE;
•    wykonywanie niezbędnych prac administracyjnych; 
•    współtworzenie strategii Wydawnictwa;
•    reprezentowanie Wydawnictwa FRSE w trakcie targów, konferencji i wydarzeń promocyjnych.

Oczekujemy:
•    wykształcenia wyższego;
•    doświadczenia na stanowisku redaktora lub w wykonywaniu usług redaktorskich potwierdzonego referencjami;
•    doskonałej znajomości zasad pisowni w języku polskim;
•    znajomości prawa autorskiego;
•    biegłości w redagowaniu tekstów naukowych i popularno-naukowych;
•    dobrej orientacji w tematyce edukacyjnej, w tym znajomości unijnych programów edukacyjnych i młodzieżowych;
•    doskonałej znajomości oprogramowania MS Word, Adobe Acrobat;
•    doskonałej znajomości zasad WCAG dotyczących publikacji, w tym internetowych;
•    co najmniej podstawowej znajomości oprogramowania Adobe Cloud (InDesign) oraz narzędzi AI wspomagających pracę redaktora;
•    wysokich umiejętności komunikacyjnych;
•    sumienności i umiejętności organizacji pracy własnej;
•    umiejętności ustalania priorytetów;
•    umiejętności kreatywnego myślenia i nastawienia na rozwiązywanie problemów;
•    łatwości nawiązywania kontaktów;
•    sprawności w działaniu – również w sytuacjach stresowych.

Mile widziana znajomość jęz. angielskiego.

Oferujemy:
•    możliwość rozwoju zawodowego w profesjonalnym środowisku,
•    zatrudnienie w oparciu umowy o pracę,
•    pracę w prestiżowej instytucji realizującej istotne cele społeczne,
•    prywatna opieka medyczna,
•    dofinansowanie aktywności sportowej,
•    szkolenia oraz bezpłatne lekcje języka angielskiego w siedzibie firmy,
•    dofinansowanie wypoczynku z ZFŚS oraz biletów na wydarzenia kulturalne,
•    elastyczny czas pracy,
•    dodatkowa składka pracodawcy na PPK,
•    możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie.

FRSE istnieje od ponad 30 lat jako fundacja Skarbu Państwa. Działające w jej strukturach Wydawnictwo FRSE zajmuje się wydawaniem dwóch kwartalników oraz kilkunastu publikacji naukowo-badawczych i książek rocznie. Opracowuje również raporty specjalne i publikacje pokonkursowe.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o przesłanie aplikacji do dnia 5 grudnia 2025 r. 
Aby aplikować na to stanowisko, kliknij w poniższy link i wypełnij wymagane pola, dołączając swoje CV oraz list motywacyjny:

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=65d43449898f4b1896e5567577db7e02

Link do ogłoszenia BIP:

https://bip.frse.org.pl/content/starsza-specjalistastarszy-specjalista-glowna-specjalistka-glowna-specjalistka-ds-redakcji-p

Redaktorka/redaktor / specjalistka/specjalista ds. mediów społecznościowych w Zespole Eurodesk

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zarządzającą kilkunastoma międzynarodowymi i krajowymi programami edukacyjnymi poszukuje Kandydatek/tów na stanowisko:

Redaktorka / redaktor / specjalistka / spescjalista ds. mediów społecznościowych w Zespole Eurodesk

Nr ref.: FRSE/11/2025

Miejsce pracy: Warszawa
Liczba wakatów: 1 etat

Obowiązki: 
•   zarządzanie zawartością witryny Eurodesk Polska i Europejskiego Portalu Młodzieżowego, w tym tworzenie, redagowanie i tłumaczenie newsów oraz  artykułów publikowanych na obu witrynach,
•   tworzenie, redagowanie i wysyłanie newsletterów Eurodesk Polska,
•   samodzielne prowadzenie projektów wydawniczych – publikacji, ulotek, newsletterów (opracowanie tekstów, redakcja, współpraca z autorami, korektorami, grafikami i drukarnią, etc),
•   opracowywanie autorskich materiałów (filmowych, zdjęciowych, graficznych) na potrzeby mediów społecznościowych Eurodesk Polska,
•   prowadzenie profili Eurodesk Polska w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook), publikowanie postów, rolek, instastories, zarządzanie płatnymi kampaniami, analiza efektywności działań prowadzonych w mediach społecznościowych, 
•    koordynacja projektów informacyjnych („Time to Move”, Europejski Tydzień Młodzieży, etc.).

Oczekiwania:
•    wykształcenie wyższe licencjackie, mile widziane specjalizacje: dziennikarstwo, public relations, europeistyka lub podobne,
•    minimum dwuletnie doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,
•    umiejętność pisania i redagowania tekstów,
•    znajomość programów/aplikacji do tworzenia i montowania materiałów video,
•    gotowość do występowania (udostępniania wizerunku) w materiałach promocyjno-informacyjnych Eurodesk Polska publikowanych w mediach społecznościowych,
•    dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie, 
•    łatwość nawiązywania kontaktów oraz umiejętność występowania publicznego,
•    wysoki poziom kreatywności i umiejętność organizacji pracy własnej,
•    dobra znajomość pakietu MS Office,
•    znajomość programu Adobe InDesign, Photoshop oraz pracy z narzędziami generatywnej sztucznej inteligencji będzie dodatkowym atutem.

Oferujemy:
•    możliwość rozwoju zawodowego w profesjonalnym środowisku,
•    zatrudnienie w oparciu umowy o pracę,
•    pracę w prestiżowej instytucji realizującej istotne cele społeczne,
•    prywatna opieka medyczna,
•    dofinansowanie aktywności sportowej,
•    szkolenia oraz bezpłatne lekcje języka angielskiego w siedzibie firmy,
•    dofinansowanie wypoczynku z ZFŚS oraz biletów na wydarzenia kulturalne,
•    elastyczny czas pracy,
•    dodatkowa składka pracodawcy na PPK,
•    możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie.

Zainteresowanych kandydatów i kandydatki prosimy o przesłanie aplikacji do 5 grudnia 2025 r. 
W celu aplikowania na to stanowisko, kliknij w poniższy link i wypełnij wymagane pola:

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=d9b228e110cd42a69df67b6d216f42ae

Link do ogłoszenia BIP:

https://bip.frse.org.pl/content/redaktorkaredaktorspecjalistkaspescjalista-ds-mediow-spolecznosciowych-w-zespole-eurodesk

Jak aplikować?

W celu aplikacji na wybraną ofertę pracy, prześlij swoje dokumenty aplikacyjne (CV oraz list motywacyjny) wraz z numerem referencyjnym na adres e-mail: praca@frse.org.pl
Możesz również wysłać aplikację wchodząc bezpośrednio w treść ogłoszenia, klikając w aktywny link, który przekieruje Cię bezpośrednio do formularza aplikacyjnego.

Etapy procesu rekrutacyjnego w FRSE

treść strony

1. Analiza CV

Zaczynamy od analizy nadesłanych przez Ciebie dokumentów

2. Test wiedzy, Case Study, prezentacja

Jest to etap fakultatywny

3. Rozmowa rekrutacyjna

Etap obligatoryjny. Możliwość rozmowy stacjonarnej lub online

4. Wynik rekrutacji i informacja zwrotna

Dla każdego uczestnika

 

Przyjmowanie zgłoszeń o naruszeniach w FRSE

 

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) informuje o możliwości zgłaszania informacji o naruszeniach

Sposób dokonywania zgłoszeń

  1. Zgłoszenie naruszeń można dokonać w sposób:
    1. anonimowy – bez ujawniania przez Sygnalistę swoich danych,
    2. jawny – ujawniający przez Sygnalistę dane, które pozwalają na jego identyfikację lub przekazanie informacji zwrotnej.
  1. Zgłoszenia pisemne można dokonać:
    1. pocztą elektroniczną na adres: sygnalista@frse.org.pl,
    2. listowanie na Dyrektora Generalnego lub Dyrektora Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli, na adres: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa, z dopiskiem „do rąk własnych”,
    3. w postaci papierowej, osobiście Dyrektorowi Generalnemu lub Dyrektorowi Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli.
  1. Zgłoszenia ustne można dokonywać:
    1. telefonicznie lub za pośrednictwem komunikatora do rozmów głosowych np., MS TEAMS,
    2. za zgodą Sygnalisty – w trakcie nagrywanej rozmowy telefonicznej lub za pośrednictwem komunikatora do rozmów głosowych np., MS TEAMS,
    3. na wniosek Sygnalisty – w trakcie osobistego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku.
  1. Osobą odbierającą zgłoszenie w formie ustnej jest Dyrektor Generalny lub Dyrektor Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli.
     
  2. Zgłoszenie ustne jest dokumentowane w formie:
    1. nagrania rozmowy (plik z rozmową wraz z wyrażoną zgodą Sygnalisty na nagrywanie jest przechowywany w formie elektronicznej),
    2. protokołu rozmowy, sporządzonego przez osobę odbierającą zgłoszenie. Protokół odtwarza dokładnie przebieg spotkania.
  1. Zgłoszenie dokonanie w trakcie osobistego spotkania jest dokumentowane nagraniem lub protokołem z rozmowy za uprzednią zgodą Sygnalisty.
     
  2. Protokół rozmowy przekazywany jest do Sygnalisty.
     
  3. Sygnalista może dokonać sprawdzenia, poprawienia i zatwierdzenia protokołu rozmowy przez jego podpisanie.
     
  4. Jeżeli Sygnalista chce dokonać zgłoszenia w sposób anonimowy, zgłoszenia kierowane na:
    1. adres poczty elektronicznej powinny być wysyłane z adresu poczty elektronicznej, który nie zawiera danych identyfikujących sygnalistę (np. imię, nazwisko, domena z nazwą firmy). Zaleca się założenie przez sygnalistę adresu poczty elektronicznej, uniemożliwiającego identyfikację nadawcy, ale jednocześnie pozwalającego na prowadzenie z sygnalistą dalszej zanonimizowanej korespondencji w celu wyjaśnienia okoliczności naruszenia. Brak kontaktu z sygnalistą nie stanowi samodzielnej przyczyny do odstąpienia od procedury weryfikacji zgłoszenia;
    2. listownie powinny być wysłane niepodpisane, koperta nie powinna wskazywać adresu korespondencyjnego nadawcy. Brak adresu do korespondencji skutkował będzie brakiem komunikacji z Sygnalistą, w tym m.in.:
      1. brakiem możliwości prowadzenia korespondencji z sygnalistą w celu wyjaśnienia okoliczności zgłoszenia, występowania o dodatkowe informacje, zbieraniem informacji w trakcie postępowania wyjaśniającego, weryfikacyjnego, kontroli wewnętrznej,
      2. potwierdzenia otrzymania zgłoszenia od Sygnalisty i przekazania mu informacji zwrotnej dotyczącej zgłoszenia.
  1. W przypadku zgłoszeń, które nie będą zawierały informacji pozwalających na weryfikację zgłoszenia oraz braku kontaktu z sygnalistą, istnieje ryzyko, że takie zgłoszenie nie będzie mogło być rozpatrzone. 
     
  2. Zgłoszenia powinno zawierać:
    1. opcjonalnie: imię i nazwisko Sygnalisty;
    2. zalecane: adres email lub inne dane kontaktowe Sygnalisty;
    3. datę sporządzenia;
    4. imię, nazwisko i stanowisko osoby, osób, lub komórki organizacyjnej FRSE, które dopuściły się lub przyczyniły do zgłaszanego naruszenia lub których działanie/zaniechanie może doprowadzić do zgłaszanego naruszenia;
    5. być w miarę możliwości poparte wiarygodnym i rzeczowym opisem, wskazującym na konkretne naruszenie, a jeśli to możliwe poparte dowodami, aby możliwe było obiektywne oraz dokładne i wyczerpujące zbadanie zgłoszenia, zakończone uczciwym rozpatrzeniem zgłoszenia;
       
  3. Sygnalista w zgłoszeniu powinien, o ile to możliwe, przedstawić następujące informacje:
    1. opis zdarzenia, okoliczności faktycznych, pozwalających na podjęcie przez FRSE niezbędnych działań wyjaśniających, weryfikacyjnych zmierzających do dokładnego i obiektywnego wyjaśnienia okoliczności oraz określenia charakteru i wagi naruszenia;
    2. dlaczego Sygnalista uznaje (podejrzewa) dane działanie/zaniechanie za naruszenie;
    3. czy naruszenie już zaszło, czy też jest potencjalne, mogące się wydarzyć w przyszłości;
    4. wskazanie jakie mogą być motywy osoby dokonującej naruszenia;
    5. czy Sygnalista przed dokonaniem zgłoszenia podjął próbę usunięcia naruszenia, a jeżeli tak, to jaką;
    6. dane osób, które są lub mogą być ofiarami zgłaszanego naruszenia;
    7. nieformalne relacje osoby uczestniczących w naruszeniu;
    8. wskazanie jakie przepisy, regulacje, standardy postępowania zostały naruszone;
    9. wskazanie i załączenie dowodów potwierdzających lub uprawdopodobniających zgłaszane naruszenie, w szczególności dokumentów, informacji o świadkach, itp.
       
  4. Sygnalista może dokonać zgłoszenia na podstawie informacji jakie posiada. Sygnalista może nie ujawniać informacji, które mogą pozwolić na jego identyfikację.

Ochrona Sygnalisty

  1. Sygnalista podlega ochronie od chwili dokonania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego, pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia lub ujawnienia publicznego jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego i że stanowi informację o naruszeniu prawa.
     
  2. Powyższe dotyczy również Sygnalisty, który dokonał anonimowego zgłoszenia informacji na temat naruszeń lub anonimowo ujawnił publicznie takie informacje.
     
  3. Osoba podlega ochronie, pomimo uznania, że zgłoszenie nie stanowi naruszenia, chyba że zgłoszenie zostało dokonane w złej wierze, miało na celu umyślne i nieprawdziwe pomówienie poprzez przedstawienie fałszywych, nieprawdziwych informacji lub godzenie w dobre imię osoby, bez obiektywnych podstaw do formułowania zarzutów w stosunku do osoby, której zgłoszenie dotyczyło.

Osoba pomagająca w dokonaniu zgłoszenia oraz osoba powiązana z Sygnalistą są objęte ochroną na takich samych zasadach jak Sygnalista.

Icons made by chehuna from www.flaticon.com