treść strony

Międzynarodowe seminarium: Media and Art in Civic Education

Zapraszamy na stacjonarne wydarzenie z serii Summer Educator Retreat dla początkujących eTwinnerów, które odbędzie się w Jachrance nad Zalewem Zegrzyńskim (nieopodal Warszawy) w dniach 4-6 lipca 2025 r.

  • fot. Shutterstock

Seminarium kierowane jest do nauczycieli pracujących w szkołach ponadpodstawowych (ogólnokształcących, branżowych, technicznych i zawodowych), którzy są zainteresowani realizacją projektów eTwinning z udziałem swoich uczniów i we współpracy ze szkołami z innych krajów.

Uczestnicy zapoznają się z:

  • platformą ESEP i programem eTwinning;
  • koncepcją edukacji obywatelskiej i krytycznego myślenia;
  • założeniami edukacji medialnej i fact-checkingu (pod czujnym okiem ekspertów z organizacji Lie Detectors);
  • praktycznymi przykładami zastosowania metody dramy w działaniach edukacyjnych (przedstawionymi przez Olę Chodasz – Applied Drama);
  • narzędziami TIK wspierającymi współpracę międzynarodową online

Program wydarzenia

Warunki udziału w seminarium:

  1. Zatrudnienie w szkole ponadpodstawowej lub placówce realizującej podstawę programową o profilu: ogólnokształcącym, branżowym, technicznym, zawodowym.
    Aktywny zawodowo nauczyciel dowolnego przedmiotu pracujący w szkole ponadpodstawowej.
  2. Posiadanie aktywnego konta w programie eTwinning (na nowej platformie ESEP).
    Jeśli jeszcze nie masz konta, załóż je przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego.
    Rejestracja przebiega w dwóch etapach. Pierwszy polega na założeniu konta na platformie EU Login. Następnie użytkownik zakłada konto na platformie European School Education Platform.
  3. Swobodna komunikacja w języku angielskim.
    Zajęcia w całości będą prowadzone w języku angielskim.
  4. Gotowość do rozpoczęcia projektu
  5. Początkujący w programie eTwinning, bez projektów międzynarodowych, niebiorący wcześniej udziału w tego typu wydarzeniach.

Organizatorzy oczekują, że uczestnicy będą obecni na wszystkich zaplanowanych spotkaniach i wspólnie z partnerami zrealizują projekt we własnych placówkach wraz z uczniami.

  • Uczestnicy potrzebować będą laptopów z możliwością podłączenia do hotelowej sieci Wi-Fi (tablety lub telefony komórkowe nie wystarczą do aktywnego uczestnictwa).
  • Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na dane wpisywane do formularza. Na ich podstawie będą zatwierdzane zgłoszenia.
  • Każdy uczestnik seminarium, który będzie obecny na całości wydarzenia i dołączy do projektu, otrzyma certyfikat uczestnictwa wydawany bezpłatnie.
  • Rezygnacje przyjmowane są do 14 dni przed wydarzeniem wyłącznie pod adresem mailowym: jolanta.gradowska@frse.org.pl.
  • Organizator zapewnia uczestnikom transport z centrum Warszawy (w określonych godzinach) na miejsce wydarzenie i z powrotem.
  • Organizator zapewnia nocleg w Hotelu Windsor w dn. 4-6 lipca 2025 r., wyżywienie i materiały konferencyjne. Koszty dojazdu na wydarzenie uczestnicy szkolenia pokrywają z własnych środków. Parking na terenie hotelu jest bezpłatny i ogólnodostępny.

Zgłoszenia przyjmujemy do 15 czerwca 2025 r. W przypadku dużej liczby chętnych możemy zakończyć nabór wcześniej.

Formularz zgłoszeniowy