Seminarium kierowane jest do nauczycieli pracujących w szkołach ponadpodstawowych (ogólnokształcących, branżowych, technicznych i zawodowych), którzy są zainteresowani realizacją projektów eTwinning z udziałem swoich uczniów i we współpracy ze szkołami z innych krajów.
Uczestnicy zapoznają się z:
- platformą ESEP i programem eTwinning;
- koncepcją edukacji obywatelskiej i krytycznego myślenia;
- założeniami edukacji medialnej i fact-checkingu (pod czujnym okiem ekspertów z organizacji Lie Detectors);
- praktycznymi przykładami zastosowania metody dramy w działaniach edukacyjnych (przedstawionymi przez Olę Chodasz – Applied Drama);
- narzędziami TIK wspierającymi współpracę międzynarodową online.
Program wydarzenia
Warunki udziału w seminarium:
- Zatrudnienie w szkole ponadpodstawowej lub placówce realizującej podstawę programową o profilu: ogólnokształcącym, branżowym, technicznym, zawodowym.
Aktywny zawodowo nauczyciel dowolnego przedmiotu pracujący w szkole ponadpodstawowej.
- Posiadanie aktywnego konta w programie eTwinning (na nowej platformie ESEP).
Jeśli jeszcze nie masz konta, załóż je przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego.
Rejestracja przebiega w dwóch etapach. Pierwszy polega na założeniu konta na platformie EU Login. Następnie użytkownik zakłada konto na platformie European School Education Platform.
- Swobodna komunikacja w języku angielskim.
Zajęcia w całości będą prowadzone w języku angielskim.
- Gotowość do rozpoczęcia projektu
- Początkujący w programie eTwinning, bez projektów międzynarodowych, niebiorący wcześniej udziału w tego typu wydarzeniach.
Organizatorzy oczekują, że uczestnicy będą obecni na wszystkich zaplanowanych spotkaniach i wspólnie z partnerami zrealizują projekt we własnych placówkach wraz z uczniami.
- Uczestnicy potrzebować będą laptopów z możliwością podłączenia do hotelowej sieci Wi-Fi (tablety lub telefony komórkowe nie wystarczą do aktywnego uczestnictwa).
- Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na dane wpisywane do formularza. Na ich podstawie będą zatwierdzane zgłoszenia.
- Każdy uczestnik seminarium, który będzie obecny na całości wydarzenia i dołączy do projektu, otrzyma certyfikat uczestnictwa wydawany bezpłatnie.
- Rezygnacje przyjmowane są do 14 dni przed wydarzeniem wyłącznie pod adresem mailowym: jolanta.gradowska@frse.org.pl.
- Organizator zapewnia uczestnikom transport z centrum Warszawy (w określonych godzinach) na miejsce wydarzenie i z powrotem.
- Organizator zapewnia nocleg w Hotelu Windsor w dn. 4-6 lipca 2025 r., wyżywienie i materiały konferencyjne. Koszty dojazdu na wydarzenie uczestnicy szkolenia pokrywają z własnych środków. Parking na terenie hotelu jest bezpłatny i ogólnodostępny.
Zgłoszenia przyjmujemy do 15 czerwca 2025 r. W przypadku dużej liczby chętnych możemy zakończyć nabór wcześniej.
Formularz zgłoszeniowy