Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Data publikacji: 07.01.2022 r.
Raport przedstawia opinie przedstawicieli kadry zarządzającej szkołami na temat realizacji projektów międzynarodowych. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem metod jakościowych na grupie polskich szkół aktywnie korzystających z oferty programów FRSE. Każdy z 24 wywiadów pogłębionych trwał co najmniej 60 minut i dotyczył różnych aspektów funkcjonowania szkół, które są bezpośrednio związane z realizacją międzynarodowych projektów edukacyjnych finansowanych z funduszy europejskich. Uczestnikami wywiadów byli dyrektorzy, wicedyrektorzy oraz inne osoby odpowiedzialne za organizację i jakość procesu nauczania w szkołach.
W raporcie uwzględniono takie aspekty, jak: rola dyrekcji w projektach czy wpływ działań międzynarodowych na organizację pracy placówki, na społeczność szkolną, jakość nauczania oraz na otoczenie instytucjonalne. Przedstawione przykłady rozwiązań zastosowanych w badanych szkołach mogą być inspiracją dla osób zarządzających placówkami edukacyjnymi, podejmującymi współpracę z partnerami z innych krajów.
Zapraszamy do lektury raportu.