Projekt „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
Projekt realizowany jest w I osi priorytetowej: Umiejętności, Działanie 1.7 „Mobilność ponadnarodowa”, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, na zasadach programu Erasmus+.
Cel główny projektu: nabycie kompetencji kluczowych lub zawodowych u uczniów/uczennic szkół publicznych i niepublicznych, funkcjonujących w systemie edukacji zgodnie z ustawą Prawo oświatowe art. 2., oraz przedstwicieli/przedstawicielek kadry pedagogicznej (nauczycieli i pracowników pedagogicznych), poprzez udział w programach mobilności ponadnarodowej, realizowanych na zasadach Erasmus+.
Rezultaty projektu: rozwój i podniesienie kompetencji kluczowych lub zawodowych kadry pedagogicznej placówek oświaty oraz uczniów/uczennic, objętych wsparciem w ramach programów mobilności ponadnarodowej. Kompetencje kluczowe, które dzięki realizacji projektu mogą zostać nabyte lub wzmocnione, to kompetencje:
- w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
- w zakresie wielojęzyczności;
- matematyczne oraz w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
- cyfrowe;
- osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
- obywatelskie;
- w zakresie przedsiębiorczości;
- w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Główne działania w projekcie polegać będą na wyjazdach edukacyjnych.
Działania projektowe mogą przyjąć formę:
w przypadku kadry pedagogicznej:
- kursów lub szkoleń (trwających od 2 do 30 dni),
- obserwacji pracy (job shadowing) zagranicznej szkoły partnerskiej lub innej organizacji związanej z edukacją szkolną (trwających od 2 do 60 dni),
- działań polegających na prowadzeniu zajęć dydaktycznych (teaching assignment) w zagranicznych szkołach partnerskich (trwających od 2 do 365 dni),
- wizyty przygotowawczej pracowników organizacji wysyłającej w instytucji przyjmującej w celu lepszego przygotowania działań w zakresie mobilności osób uczących się lub pracowników;
w przypadku uczniów/uczennic:
- grupowej mobilności (trwającej od 2 do 30 dni, co najmniej dwóch uczniów w grupie).
Mobilności będą mogły być realizowane w partnerstwie z instytucjami z krajów UE, Norwegii, Liechtensteinu, Islandii, Republiki Turcji, Republiki Serbii i Republiki Macedonii Północnej.
#FunduszeEU #FunduszeEuropejskie
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ W PROJEKCIE „ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW I KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ”