Mateusz Adamczyk – językoznawca, członek Zespołu Retoryki i Komunikacji Publicznej Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN, zdobywca tytułu „Mistrz Mowy Polskiej”. Popularyzator wiedzy o polszczyźnie – prowadzi audycję „PrzySłowie” w radiowej Trójce, program telewizyjny „Słowo daję” w TVP oraz „Poniedziałkową Poradnię Językową” na Instagramie. Autor poradnika językowego „Jak słowo daję” (wyd. Znak). Psychoterapeuta w trakcie szkolenia w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt. Prywatnie najlepszy przyjaciel kota Fonema.

Anna Atłas – absolwentka historii i filologii germańskiej Uniwersytetu Warszawskiego, dyrektor Biura Programów Szkolnych i Edukacji Dorosłych w FRSE, doświadczona ekspertka w zakresie rozwoju zawodowego, programów edukacyjnych i zarządzania projektami. Od 2004 roku nadzorowała wdrażanie programów Unii Europejskiej z zakresu uczenia się przez całe życie, edukacji szkolnej i kształcenia zawodowego; brała udział w opracowaniu wielu dedykowanych programów szkoleniowych dla pracowników sektora publicznego i nauczycieli. Działała w obszarze wspierania edukacji polskiej za granicą, a obecnie zajmuje się również integracją językową i społeczną migrantów w Polsce oraz certyfikacją języka polskiego jako obcego.

Moderatorka panelu:
Katarzyna Błaszczyk – dziennikarka, reportażystka, podcasterka i przedsiębiorczyni. Wraz z Hanną Bogoryja-Zakrzewską jest autorką książki reporterskiej „Zdarzyło się naprawdę. Opowieści reporterskie” (Znak 2019). Jej dorobek obejmuje ponad 600 reportaży radiowych dla rozgłośni takich jak Polskie Radio, RBB-Radio Berlin-Brandenburg, Radio 357 oraz wiele podcastów dokumentalnych. Za swoją pracę reporterską otrzymała liczne nagrody, w tym Nagrodę Główną na Festiwalu Mediów „Człowiek w zagrożeniu”, „Srebrnego Melchiora” Nagrodę im. Bolesława Prusa, oraz Podcast Roku w kategorii kryminał (Śledztwo Pisma Sezon V). Wspólnie z Hanną Bogoryja-Zakrzewską prowadzi firmę Torba reportera i podcastera. Projekt ten koncentruje się na produkcji podcastów dokumentalnych oraz prowadzeniu szkoleń z zakresu podcastingu, edukacji dźwiękowej, a także sztuki rozmowy i aktywnego słuchania, skierowanych do dorosłych, dzieci i młodzieży. Interesuje się tym, co na styku kultur i poglądów. Jej zaangażowanie w ten temat doprowadziło ją do Brazylii, gdzie odnalazła i nagrała osoby posługujące się unikalną formą języka polskiego, rodem z XIX wieku.
Autorka zdjęcia: Beta Burzyńska

Anna Grabowska – doktor nauk humanistycznych w dziedzinie językoznawstwa. Obecnie koordynatorka Europejskiej Platformy Uczenia się Dorosłych EPALE oraz European Language Label w Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Trenerka w dziedzinie doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz uczenia się dorosłych. Tłumaczka i redaktorka. Nauczyciel akademicki w Instytucie Lingwistyki Stosowanej UW. W latach 2018-2021 prezes Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE. Redaktor naczelna czasopisma „Języki Obce w Szkole” oraz kierowniczka Polskiego Biura Europejskiej Sieci Informacji o Edukacji do roku 2017. Tłumaczka sekcji polskiej Rady Unii Europejskiej w latach 2004-2005. Autorka i współautorka wielu polskich i międzynarodowych artykułów oraz publikacji z zakresu nauki języków obcych, edukacji interkulturowej oraz włączającej. Członkini Rady Doradczej programu English Teaching PAFW.

Karolina Malczyk – dyrektorka Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej oraz pracy socjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe „Zarządzanie w administracji publicznej” oraz „Public Relations w praktyce” w Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 2001-2006 dyrektor Fundacji „Świat na Tak”. Współautorka poradników dla młodzieży oraz nauczycieli i pedagogów. Od 2006 r. pracownik samorządowy – w latach 2009-2019 pełnomocniczka Prezydenta m.st. Warszawy ds. równego traktowania oraz w latach 2011-2019 roku zastępczyni dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy. Stypendystka International Visitor Leadership Program (IVLP).

Dr Luis Javier Pentón Herrera jest edukatorem w zakresie języków obcych. Jego zainteresowania badawcze i praca naukowa koncentrują się na edukacji wielojęzycznej, języku hiszpańskim, ESOL/ESL/EFL, edukacji uchodźców, tożsamości, dobrostanie oraz uczeniu się społeczno-emocjonalnym (SEL).
Dr. Luis Javier Pentón Herrera is a literacy and language educator. His research interests and academic work focus on Multilingual Education, Spanish, ESOL/ESL/EFL, Refugee Education, Identity, Well-being, and Social-Emotional Learning (SEL).
Karol Stefanowicz (Kolorek07) – twórca internetowy z Podlasia, który potrafi odnaleźć się w wielu językach i w każdym miejscu na świecie. Łączy pasję odkrywania z zamiłowaniem do dzielenia się wrażeniami na swoich profilach społecznościowych. Jego treści przenoszą odbiorców w sam środek podróży, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.

Małgorzata Zasuńska – psycholożka i anglistka, ma doświadczenie w pracy z uczniem na różnych poziomach edukacyjnych. Od wielu lat zawodowo związana z doskonaleniem nauczycieli. Koordynuje projekty współpracy międzynarodowej o tematyce edukacyjnej. Jej zainteresowania skupiają się zarówno na edukacji językowej i międzykulturowej jak i na takich zagadnieniach jak edukacja uczniów z doświadczeniem migracji, włączanie elementów edukacji obywatelskiej, medialnej i globalnej oraz prewencja wykluczeniu i radykalizacji. Współautorka i redaktorka publikacji na temat włączania do edukacji cudzoziemców i reemigrantów, radykalizacji oraz raportu z badań Młodzi nauczyciele odchodzą ze szkoły. Absolwentka programów International Visitor Leadership Program, United States Department of State Bureau of Educational and Cultural Affairs oraz Teaching English to Young Learners, University of Maryland, Baltimore County, Studium Analizy Transakcyjnej i Test „101” (Polskie Towarzystwo Analizy Transakcyjnej). Członkini Grupy Doradczej Programu English Teaching Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Certyfikowany Lead Coach i Lead Trainer Good Behavior Game American Institutes for Research - obecnie rekomedowany program profilaktyczny Zagrajmy Razem.

Anna Życka – germanistka z wieloletnim doświadczeniem w nauczaniu języka niemieckiego oraz lektorka i trenerka. Posiada uprawnienia egzaminatora TELC do poziomu C1 i współpracowała z OKE Łódź jako Przewodnicząca Zespołu Egzaminacyjnego. Praca jest jednocześnie jej pasją – stale rozwija swoje kompetencje, kierując się intuicją i otwartością na nowe rozwiązania edukacyjne. W 2020 r. została uhonorowana Nagrodą Prezydenta Miasta Łodzi II stopnia za szczególne osiągnięcia w pracy na rzecz rozwoju łódzkiej oświaty, a w 2022 r. wyróżniona tytułem Nauczyciela Innowatora przez Kapitułę Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. W centrum jej działalności znajduje się człowiek i jego potencjał. Praca z ludźmi jest dla niej źródłem energii, którą wykorzystuje w codziennej praktyce dydaktycznej i trenerskiej. Skupia się na kluczowych aspektach pracy nauczyciela i lektora, takich jak dynamika grupy, proces grupowy oraz rola nauczyciela-trenera. Zainteresowania – wykorzystanie technologii w edukacji, wspieranie autonomii uczniów i nauczycieli oraz rozwijanie kompetencji przywódczych. Regularnie prowadzi webinaria dla nauczycieli, dzieląc się wiedzą, doświadczeniem i praktycznymi rozwiązaniami.