treść strony

Historie, które inspirują

Pięć instytucji zostało nagrodzonych w konkursie storytellingowym #EduStories Programu Edukacja.

  • Laureaci twierdzą, że udział w takich projektach zmienia życie

    fot. Szymon Łaszewski/FRSE

– Program Edukacja to dużo więcej niż liczby i dane. Najważniejsi są ludzie, którzy dzięki niemu doświadczyli zawodowych, a niekiedy osobistych transformacji. W konkursie #EduStories opowiedzieli swoje inspirujące historie, za co bardzo im dziękujemy – powiedziała Liliana Budkowska, dyrektor Biura Programów Zewnętrznych i Międzysektorowych, otwierając w imieniu gospodarza – Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, Operatora Programu Edukacja – ceremonię rozdania nagród, która odbyła się 5 października 2023 r. w Lublinie.

Zbudowany wokół idei storytellingu konkurs #EduStories adresowany był do beneficjentów Programu Edukacja. Tematem prac konkursowych była „zmiana, która ma znaczenie” – chodziło o zebranie autentycznych historii uczestników działań projektowych, osób zaangażowanych w ich realizację, partnerów bądź beneficjentów. 

Laureaci konkursu:

  • Miejsce I:
    LXIX Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Powstania Warszawskiego 1944 za film Leona Kunicy „Finding my Community” 
  • Miejsce II (ex aequo):
    Uniwersytet SWPS za reportaż zdjęciowy Kai Zapaśnik „My little Norwegian story” 
    Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa za esej Joanny Wierzbickiej-Grajek „Zawód marzeń – »kariera« oczami ucznia zawodu z Liechtensteinu” 
  • Miejsce III (ex aequo):
    Smart Panda by Łukasz Chmielewski za prezentację „A New Way of Teaching” podczas konferencji Future of Education w Dżakarcie (marzec 2023) 
    Szkoła Podstawowa nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Słupsku za pracę „Zainspirowani islandzką edukacją” 

O zwycięskim projekcie
I miejsce zdobył film „Finding my Community” opowiadający historię Leona Kunicy, uczestnika projektu „Commune Sense”, realizowanego przez LXIX LO im. Bohaterów Powstania Warszawskiego 1944 w Warszawie, wspólnie z islandzką fundacją Dansgarðurinn oraz polską Art2Business Foundation. Celem projektu było przełamywanie barier społecznych i fizycznych poprzez taniec współczesny oraz breakdance. Leon Kunica, dokumentując swoją historię, pokazał, jak duże znaczenie dla młodzieży w jego wieku ma kwestia przynależności społecznej i odnalezienia swojego miejsca w lokalnym środowisku.

*Program Edukacja, realizowany przez FRSE przez pięć ostatnich lat, to blisko 330 projektów edukacyjnych i inicjatyw z całej Polski, finansowanych w ramach Funduszy Norweskich i EOG. To wspaniałe rezultaty pracy intelektualnej, wiele mobilności, spotkań projektowych, wizyt studyjnych i szkoleń.

Więcej o zwycięskich pracach na: education.org.pl.

Zainteresował Cię ten tekst?
Przejrzyj pełne wydanie Europy dla Aktywnych 4/2023: