treść strony

Nowe publikacje Wydawnictwa FRSE

Dostępne są kolejne publikacje książkowe w Czytelni FRSE. Zapraszamy do lektury!

  • fot. Shutterstock

W Wydawnictwie FRSE co roku powstaje kilkadziesiąt publikacji, których nadrzędnym celem jest informowanie o możliwościach, jakie dają program Erasmus+ oraz inne przedsięwzięcia zarządzane przez Fundację.

Kierunki rozwoju kształcenia i szkolenia zawodowego

Od 2021 r. w Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji działa Krajowy Zespół Ekspertów ds. Kształcenia i Szkolenia Zawodowego (ang. Experts in Vocational Education and Training, EVET). Grono tworzą dydaktycy, egzaminatorzy, urzędnicy, badacze i naukowcy ściśle związani z różnymi dziedzinami kształcenia zawodowego na poziomach średnim i wyższym. Zespół działa na rzecz poprawy jakości kształcenia zawodowego, wspierając rozwój współpracy szkół branżowych i technicznych z pracodawcami. Eksperci udzielają porad merytorycznych beneficjentom Erasmusa+ oraz podmiotom aktywnym w obszarze systemu kształcenia zawodowego w Polsce. We współpracy z Narodową Agencją Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności opracowują materiały informacyjne, które można bezpłatnie pobrać ze strony internetowej. Ta publikacja, będąca pierwszą częścią trzytomowej serii, prezentuje wybór artykułów przygotowanych przez Zespół Ekspertów EVET w 2022 r.

Publikacja dostępna jest tutaj.

Zarządzanie projektem mobilności. Akcja 1. sektora Edukacja szkolna Erasmus+

Dobrze zaplanowany projekt zaspokaja potrzeby wnioskodawcy i uczestników, ale wymaga też dobrego przygotowania i sprawnego zarządzania jego działaniami. Ten poradnik jak w soczewce skupia wszystkie wartościowe informacje na temat kluczowych elementów zarządzania projektem mobilności w sektorze Edukacja szkolna Erasmusa+ oraz możliwych kierunków, w jakich powinny zmierzać przygotowania do jego realizacji. Nie jest to jednak podręcznik, ale pomocnik – pełen przykładów i praktycznych komentarzy, zawierający ćwiczenia i porady powiązane z każdą fazą życia projektu. Radzi, uczy, pokazuje poszczególne fazy życia projektu i pomaga zrozumieć, na czym polega efektywne zarządzanie inicjatywami edukacyjnymi.

Publikacja dostępna jest tutaj.

Kompendium projektów partnerstw strategicznych programu Erasmus+ w sektorze Szkolnictwo wyższe w latach 2014–2020

Erasmus+, flagowy program Unii Europejskiej wspierający podnoszenie jakości kształcenia formalnego i pozaformalnego, to m.in. zaangażowanie licznych europejskich uczelni, instytucji i organizacji w projekty o charakterze edukacyjnym. Publikacja stanowi kompendium projektów międzynarodowych typu partnerstwa strategiczne w sektorze Szkolnictwo wyższe realizowanych w ramach Erasmusa+ w latach 2014–2020. Miały one na celu wspieranie opracowywania i wdrażania innowacyjnych praktyk w zakresie nauczania, zarządzania procesem dydaktycznym i funkcjonowania szkół w tym sektorze edukacji oraz realizację partnerstw na szczeblu europejskim promujących wymianę dobrych praktyk.

Publikacja dostępna jest tutaj.