Języki Obce w Szkole 2/2021
Emocje w nauczaniu języka
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wielojęzyczność jako element kształcenia językowego
seria wydawnicza
rok wydania
2019
miejsce wydania
Warszawa
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
Wszędobylskość angielskiego, określana poważniej jako status lingua franca tego języka we współczesnym świecie, jest faktem. Nauczyciele innych języków obcych często spotykają się z powątpiewaniem uczniów w celowość przyswajania tychże języków, skoro „wszędzie da się dogadać po angielsku”. Motywacja uczniów jest więc niewielka, podobnie jak efekty ich nauki. Nie trzeba nawet dodawać, że satysfakcji z pracy nauczycielskiej w takich warunkach właściwie nie ma. W dziale Temat numeru tego wydania „Języków Obcych w Szkole” skupiamy się na wielojęzyczności jako jednym z elementów edukacji językowej. Autorzy artykułów zgodnie uważają to zjawisko za pozytywne, przydatne i warte wszechstronnego wykorzystania. Zachęcamy do poznania ich punktów widzenia.
Więcej na stronie kwartalnika: www.jows.pl
Emocje w nauczaniu języka
Blended learning w edukacji językowej
Blended learning w edukacji językowej
Interakcja w nauce języków
Mediacja jako sprawność językowa
Motywacja do nauki języków obcych
Ocenianie i kontrola postępów ucznia
Edukacyjne projekty językowe
Materiały dydaktyczne
Zawód: nauczyciel
Języki mniej popularne
Otwartość i tolerancja w nauczaniu
Język polski jako drugi / jako język edukacji
Regres i utrata sprawności językowych
Styl pracy uczniów
Styl pracy nauczycieli
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Uczniowie zdolni
Zróżnicowane grupy uczniów
Uczniowie w różnym wieku