The European higher education area in 2024. Bologna process implementation report
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2024
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
176
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-67587-24-2
Różnorodność językowa jest częścią DNA Europy. Mozaika języków europejskich obejmuje nie tylko oficjalne języki państwowe poszczególnych krajów, ale także języki regionalne lub mniejszościowe, którymi od wieków mówi się na terytorium Europy, nie wspominając o językach przywiezionych przez migrantów. Wspieranie różnorodności językowej i promowanie nauki języków jest stałą linią polityki Unii Europejskiej.
Celem piątego z serii wydania raportu sieci Eurydice Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2023 Edition (Kluczowe dane o nauczaniu języków w szkołach w Europie 2023) jest prześledzenie zmian w polityce w zakresie nauczania i uczenia się języków (obcych) w szkołach w Europie.
Raport zawiera 51 wskaźników obejmujących szeroki zakres tematów istotnych dla polityki językowej na poziomie UE i krajowym. Dane jakościowe sieci Eurydice są uzupełnione danymi statystycznymi z Eurostatu oraz danymi z dwóch międzynarodowych badań przeprowadzonych przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD): programu międzynarodowej oceny uczniów (PISA) z 2018 r. oraz międzynarodowego badania dotyczącego nauczania i uczenia się (TALIS) z 2018 r.
Cytowanie: European Commission/EACEA/Eurydice, 2023. Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition, Eurydice report (Kluczowe dane o nauczaniu języków w szkołach w Europie – 2023. Raport Eurydice). Luksemburg: Urząd Publikacji Unii Europejskiej.
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Polskie wydanie opublikowanego jesienią 2022 roku raportu Informatics education at school in Europe
Szkolnictwo wyższe. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie – 2023
Zapewnianie równych szans w edukacji. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Zawód nauczyciela. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Przedwczesne kończenie nauki. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Kompetencje cyfrowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2021/22
Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Struktury europejskich systemów edukacji 2023/2024. Diagramy
Europejski kalendarz roku szkolnego 2023/2024
Daty rozpoczęcia roku akademickiego, terminy i czas trwania semestrów lub trymestrów
Tłumaczenie publikacji Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2022/23
Tablica wyników mobilności studentów. Uwarunkowania studiowania za granicą 2022/23
Kluczowe dane dotyczące nauczania języków obcych w szkołach w Europie wydanie 2023