The organisation of the academic year in Europe – 2023/2024
Daty rozpoczęcia roku akademickiego, terminy i czas trwania semestrów lub trymestrów
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2023
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
168
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-67587-04-4
W naszych szybko zmieniających się i napędzanych technologią społeczeństwach kształcenie w zakresie matematyki oraz nauk przyrodniczych ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia dzieciom i młodzieży umiejętności, wiedzy i nastawienia niezbędnych do bycia odpowiedzialnymi i aktywnymi obywatelami. Mimo że w europejskim obszarze edukacji kładzie się nacisk na umiejętność liczenia i wiedzę w dziedzinie nauk przyrodniczych, odsetek uczniów, którzy nie osiągają dobrych wyników w badaniu umiejętności, nadal znacznie przekracza wspólnie uzgodniony dla Europy cel, czyli poziom 15%.
Niniejszy raport bada, co władze edukacyjne w całej Europie robią, aby wzmocnić motywację uczniów, poprawić ich osiągnięcia i pomóc tym, którzy mają zaległości i trudności w matematyce oraz naukach przyrodniczych. W raporcie zebrano dane jakościowe Eurydice dotyczące krajowych polityk i regulacji w 39 europejskich systemach edukacyjnych oraz dane ilościowe pochodzące z kilku badań międzynarodowych oceniających osiągnięcia uczniów. Wyniki sugerują kluczowe znaczenie następujących czynników: przeznaczanie wystarczającego czasu na nauczanie, zapewnianie w odpowiednim momencie pomocy w nauce, oferowanie specjalistycznego szkolenia nauczycieli i systematyczne monitorowanie osiągnięć uczniów. W publikacji dostępnych jest wiele przykładów na to, jak programy nauczania matematyki i nauk przyrodniczych mogą wpisywać się w codzienne doświadczenia uczniów oraz sprzyjać pogłębianiu ich zainteresowań.
Tłumaczenie publikacji "Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools"
Cytowanie: European Commission / EACEA / Eurydice, 2022. Wspieranie osiągnięć i motywacji uczniów w nauce matematyki i przedmiotów przyrodniczych w szkołach. Raport Eurydice. Luksemburg: Publications Office of the European Union.
Daty rozpoczęcia roku akademickiego, terminy i czas trwania semestrów lub trymestrów
Kluczowe dane dotyczące nauczania języków obcych w szkołach w Europie wydanie 2023
Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie 2022. Przegląd najważniejszych reform od roku 2015.
Europejski kalendarz akademicki 2022/2023
Europejski kalendarz roku szkolnego 2022/2023
Struktury europejskich systemów edukacji 2022/2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2020/21
Edukacja informatyczna w szkołach w Europie
Nauczanie w szkołach w Europie podczas pandemii COVID-19
Początki pracy zawodowej, awans i system wsparcia.
W opracowaniu przedstawiono szereg wskaźników ilościowych związanych z edukacją i szkoleniami dorosłych
Wspieranie studentów-uchodźców z Ukrainy w szkolnictwie wyższym w Europie
Wspieranie uczniów-uchodźców z Ukrainy w szkołach w Europie
Wspieranie osiągnięć i motywacji uczniów w nauce matematyki i przedmiotów przyrodniczych w szkołach
Edukacja domowa dzieci w wieku obowiązku szkolnego w Europie
Raport zawiera dane porównawcze na temat polityki w obszarze edukacji obywatelskiej w Europie