Kształcenie i szkolenia zawodowe: konkurs 2022 – Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego

treść strony

 

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji informuje, że w dniu 2 czerwca 2023 r. podjęła decyzję o zatwierdzeniu do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) w ramach projektu„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” wniosków umieszczonych na liście rezerwowej sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe programu Erasmus+.
LISTA RANKINGOWA wniosków objętych wsparciem.

 

Umowa finansowa

Forma dofinansowania

Przedsięwzięcie będzie realizowany na zasadach programu Erasmus+, ale dofinansowany z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Szczegółowe informacje dotyczące budżetu oraz zasad jego wykorzystywania będą określone w umowie finansowej, której wartość całkowita zostanie wyrażona w walucie PLN. Maksymalna kwota wypłaconych zaliczek wyniesie 80% zatwierdzonej kwoty budżetu.

Projekt jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w podziale: 82,52% środki europejskie i 17,48% środki krajowe.

Dokumenty związane z podpisaniem umowy finansowej na realizację przedsięwzięcia
  • PEŁNOMOCNICTWO dla przedsięwzięć finansowanych w ramach FERS [DOC]
  • Informacja o rachunku bankowym [DOC]
  • Wykaz dokumentów niezbędnych do podpisania umowy finansowej [PDF]
  • Instrukcja wypełnienia i złożenia Ankiety Beneficjenta w systemie OnLine FRSE [PDF]
  • Instrukcja wypełnienia i złożenia Formularza Kontraktowego [PDF]
Wniosek o zmianę w umowie

Wniosek o zmianę w umowie finansowej należy złożyć najpóźniej 1 miesiąc przed datą zakończenia przedsięwzięcia, ale przed zaistnieniem zmiany.

Aneksowania wymagają następujące zmiany:

  • zmiana formy prawnej i nazwy Realizatora
  • zmiana organu prowadzącego
  • zmiana rachunku bankowego
  • zmiana okresu realizacji przedsięwzięcia
  • zmiana składu grupy partnerskiej
  • zmiany w budżecie

Wniosek o aneks znajduje się  w systemie OnLine FRSE (niezbędny druk w kolorze).

Po wysłaniu dokumentu online wniosek należy wydrukować, podpisać zgodnie z prawną reprezentacją Realizatora i przesłać na adres FRSE.

 

Instytucje niepubliczne

W przypadku instytucji niepublicznych dodatkowe informacje dot. ustalenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostaną przekazane bezpośrednio do koordynatorów przedsięwzięcia drogą mailową.

System

Każdy Realizator jest zobowiązany do uzupełnienia informacji dotyczących realizowanego przedsięwzięcia i jego uczestniczek oraz uczestników w systemie dokumentów Online FRSE. Szczegółowe informacje nt. dokumentów, jakie należy zamieścić w systemie będą na bieżąco przekazywane instytucjom, które otrzymały dofinansowanie.

Załączniki do umowy finansowej

Umowa finansowa dla przedsięwzięcia (z jednym Realizatorem/dla państwowych jednostek budżetowych/przedsięwzięć z zabezpieczeniem)

Warunki szczególne umowy finansowej – indywidualne dla organizacji

Załącznik I: Warunki ogólne [PDF]

Załącznik II: Opis przedsięwziecia; Szacunkowy budżet przedsięwzięcia – indywidualny dla organizacji

Załącznik III: Postanowienia finansowe i umowne [PDF]

Załącznik IV: Stawki mające zastosowanie w Umowie [PDF]

Załącznik V: Wzory umów, które należy stosować między Realizatorem a uczestnikami:

  • Umowa finansowa pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestniczką lub uczestnikiem mobilności [DOC]
  • Porozumienie o programie mobilności [PL] [ENG]
  • Suplement [PL] [ENG]

Załącznik VI: Zakres danych nt. uczestniczek i uczestników przedsięwzięcia oraz podmiotów obejmowanych wsparciem koniecznych do przekazania do FRSE [PDF]

Załącznik VII: Formularz zgłoszeniowy – minimalny zakres danych koniecznych do przekazania przez uczestniczkę lub uczestnika przedsięwzięcia do Realizatora/organizacji partnerskiej przedsięwzięcia:

  • Formularz zgłoszeniowy dla przedstawiciela kadry pedagogicznej [DOC]
  • Formularz zgłoszeniowy dla  uczennicy lub ucznia [DOC]
  • Formularz zgłoszeniowy dla absolwentki lub absolwenta [DOC]

Załącznik VIII: Obowiązki informacyjne [PDF]

Załącznik IX : Wzór raportu indywidualnego uczestniczki lub uczestnika – uczennicy/ucznia i absolwentki/absolwenta [DOC]

Załącznik X: Wzór raportu indywidualnego uczestniczki lub uczestnika – przedstawicielki/przedstawiciela kadry pedagogicznej [DOC]

Załącznik XI: Wzór potwierdzenia otrzymanych środków finansowych udostępniony w systemie dokumentów Online FRSE

Realizacja

Każde działanie w zakresie mobilności powinno być określone w oparciu o ramy jakościowe jak i czasowe, aby zapewnić wysoki poziom merytoryczny stażu, praktyki lub szkolenia zawodowego. Na poprawną realizację przedsięwzięcia składa się wiele etapów. Ich sprawne przeprowadzenie z zachowaniem obowiązujących zasad i wytycznych gwarantuje zakończenie przedsięwzięcia z sukcesem.

Rekrutacja

1. GRUPA DOCELOWA

Grupą docelową przedsięwzięcia mogą być:

  • osoby uczące się oraz uczennice i uczniowie zawodu korzystający z kształcenia i szkolenia zawodowego podstawowego oraz ustawicznego kształcenia i szkolenia zawodowego;
  • absolwentki i absolwenci do 1 roku od ukończenia nauki;
  • kadra, nauczycielki i nauczyciele, osoby prowadzące szkolenia oraz wszystkie inne ekspertki i eksperci niebędący nauczycielami a także pracownice oraz pracownicy zajmujący się kształceniem i szkoleniem zawodowym podstawowym oraz ustawicznym kształceniem i szkoleniem zawodowym.

2. KWALIFIKOWALNOŚĆ UCZESTNIKÓW

Realizator na etapie rekrutacji jest zobowiązany do weryfikacji, czy udział uczestniczek i uczestników jest zgodny z zasadami i wytycznymi projektu FERS „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez FRSE.

UWAGA! Uczestnicy mogą wyjechać na mobilność tylko jeden raz w ramach całego projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”.
Prosimy o przestrzeganie tej zasady w trakcie procesu rekrutacji oraz planowania mobilności.

3. ZASADY REKRUTACJI

Rekrutacja powinna być przeprowadzona w oparciu o:

  • zasady równego dostępu do informacji o realizowanym przedsięwzięciu;
  • równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, wyznanie, itd.;
  • jasno i przejrzyście określone kryteria naboru.

 

Szczegółowe elementy rekrutacji ustala instytucja wysyłająca.

Rekrutacja uczestniczek i uczestników powinna być przeprowadzona w oparciu o regulamin zawierający przejrzyste kryteria oceny i procedurę odwoławczą.

Selekcji uczestniczek i uczestników dokonuje powołana w tym celu Komisja Rekrutacyjna, która zatwierdza/podpisuje protokół potwierdzający wybór uczestniczek i uczestników.

Rekrutacja może składać się z kilku etapów, a informacja o jej zakończeniu powinna przyjąć formę listy rankingowej.

Należy również stworzyć listę rezerwową uczestniczek i uczestników, a w przypadku rekrutacji uzupełniającej potwierdzić ten fakt w dokumentach rekrutacyjnych.

Dokumentacja rekrutacyjna powinna dokładnie odzwierciedlać wszystkie etapy naboru uczestniczek
i uczestników do przedsięwzięcia.

Przed rozpoczęciem mobilności, instytucja wysyłająca jest bezwzględnie zobowiązana, pod rygorem nieuznania kosztów mobilności za kwalifikowalne, do podpisania umowy z każdą uczestniczką
i uczestnikiem przedsięwzięcia!

3. DOKUMENTY OBOWIĄZKOWE

Każdy Realizator jest zobowiązany do posiadania pełnej dokumentacji rekrutacyjnej, zgodnie z wytycznymi FRSE. W związku z tym obowiązkowo powinien posiadać:

  • Regulamin rekrutacji uczestniczek i uczestników;
  • Formularze zgłoszeniowe uczestniczek i uczestników zgodne ze wzorem FRSE (do pobrania w zakładce: załączniki do umowy finansowej);
  • Protokół potwierdzający wybór  uczestniczek i uczestników (ew. protokół uzupełniający rekrutację);
  • Listę rankingową uczestników zawierającą listę główną i rezerwową.

 

Zasada równości szans

Przedsięwzięcia finansowane ze środków FERS w szczególny sposób powinny uwzględniać kwestię równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz równości szans kobiet i mężczyzn. Szczegółowe informacje dot. stosowania zasady równości szans zostały przedstawione w dokumencie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju pt. Wytyczne w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.

1. PODSTAWOWE INFORMACJE

Zasada równości szans i niedyskryminacji – umożliwienie wszystkim osobom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznawaną religię lub światopogląd, orientację seksualną – sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich dziedzinach życia na jednakowych zasadach.

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn – zasada ta ma prowadzić do podejmowania działań na rzecz osiągnięcia stanu, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki oraz gdy mają oni równy dostęp do zasobów (środki finansowe, szanse rozwoju), z których mogą korzystać. Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci.

W trakcie wdrażania zasady równości szans prosimy mieć na uwadze, że polityka równości nie oznacza wymogu zachowania przez Realizatora w  realizowanym przedsięwzięciu parytetu 50/50!

2. PRZYKŁADOWE DZIAŁANIA

  • unikanie kierowania się stereotypami (podziału zawodów na „kobiece” i „męskie”) w doradztwie zawodowym;
  • stosowanie języka wrażliwego na płeć (np. dyrektor/dyrektorka, uczeń/uczennica) lub neutralnego płciowo (stosowanie języka uwzględniającego obie płcie) w dokumentach przedsięwzięcia, publikacjach, materiałach, komunikatach dla mediów itd.;
  • stosowanie wizerunków zarówno kobiet, jak i mężczyzn np. na plakatach/zdjęciach promujących przedsięwziecie, a także stosowanie ich wizerunków w sytuacjach niestereotypowych dla danej płci;
  • równe uczestnictwo w podejmowaniu decyzji w przedsięwzięciu np. skład komisji rekrutacyjnej jest zróżnicowany ze względu na płeć;
  • zapewnienie dostępności do przedsięwzięcia dla osób z niepełnosprawnościami pozwalającej na udział na zasadzie równości z innymi osobami.
CST 2021

Realizatorzy są zobowiązani do podpisania z każdą uczestniczką i uczestnikiem przedsięwzięcia umowy pomiędzy uczestniczką lub uczestnikiem mobilności a organizacją wysyłającą.

W ciągu 3 dni od podpisania umowy z  uczestniczką lub uczestnikiem Realizator jest zobowiązany do przekazania poprzez system informatyczny danych uczestniczek i uczestników przedsięwzięcia. W tym celu został przygotowany dla Państwa formularz CST 2021 dostępny w systemie online FRSE https://online.frse.org.pl/.

W celu prawidłowego uzupełnienia formularza proszę zapoznać się z  Instrukcją wypełnienia formularza CST [PDF]

Wizualizacja

Podczas wszelkiego rodzaju komunikowania się na zewnątrz, włączając w to konferencje, seminaria lub wszelkie inne formy przekazu informacji oraz w przypadku każdego rodzaju materiałów promocyjnych, tj. broszur, ulotek, plakatów, prezentacji itp., należy bezwzględnie zaznaczyć, że realizowane przedsięwzięcie otrzymało dofinansowanie z funduszy UE i uwidocznić to za pomocą emblematów UE, z wykorzystaniem logo
i graficznej identyfikacji FERS oraz Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), zgodnie z wytycznymi odnoszącymi się do identyfikacji wizualnej ww. programu opublikowanymi w formie elektronicznej (w tym wzory logotypów) pod linkiem:

PROMOCJA PROGRAMU

Zapraszamy również do zapoznania się z:

  • Księga Tożsamości Wizualnej marki Fundusze Europejskie [PDF]
  • Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji [PDF]
  • Strategia komunikacji programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego [PDF]

UWAGA! Posługiwanie się logotypami programu Erasmus+ oraz FRSE jest niedozwolone.

PLAKATY INFORMACYJNE

Zgodnie z umową finansową wszyscy Realizatorzy są zobowiązani do umieszczania plakatów informujących o realizacji przedsięwzięcia w głównej siedzibie Realizatora oraz w miejscu, gdzie realizowane są zadania merytoryczne.

Wzór plakatu [DOC]

Plakat musi zawierać informacje:

  • nazwę Realizatora
  • tytuł przedsięwzięcia Realizatora
  • cel przedsięwzięcia (opcjonalnie)
  • wysokość dofinansowania
  • zestaw logo – znaki FE i UE oraz ewentualnie logo Realizatora

Wzór plakatu należy uzupełnić o brakujące dane i wydrukować na kartce formatu A3. Plakat można modyfikować tylko w zakresie wskazanych pól edycji. A3 to minimalny rozmiar. Plakat może być też wykonany z trwalszego materiału niż papier.

Certyfikaty

Po zakończeniu mobilności każda uczestniczka i uczestnik musi otrzymać certyfikat potwierdzający udział w przedsięwzięciu. FRSE zaleca, aby uzyskać dwa oryginalne certyfikaty – jeden egzemplarz zostaje przekazany uczestniczce lub uczestnikowi, drugi zostaje w dokumentacji przedsięwzięcia u Realizatora.

Certyfikat potwierdzający udział w przedsięwzięciu osób uczących się/absolwentek i absolwentów:

Certyfikat PL [DOC], Certyfikat EN [DOC]

Certyfikat potwierdzający udział w przedsięwzięciu kadry kształcenia i szkolenia zawodowego:

Certyfikat PL [DOC], Certyfikat EN [DOC]

Certyfikat powinien spełniać następujące wymogi:

  • jako instytucja przyjmująca powinna zostać wskazana organizacja, w której uczestniczka lub uczestnik zrealizowali mobilność,
  • dokument powinien zostać podpisany przez instytucję przyjmującą,
  • daty potwierdzające okres realizacji mobilności nie powinny zawierać dni przeznaczonych na podróż.

Certyfikaty przygotowane samodzielnie przez Realizatora będą również akceptowane pod warunkiem sporządzenia ich zgodnie z wytycznymi FRSE:

  • podpis organizacji przyjmującej,
  • imiona i nazwisko uczestniczki lub uczestnika,
  • określenie celu mobilności,
  • daty rozpoczęcia i zakończenia mobilności (bez podróży),
  • odpowiednie logotypy.

W przypadku wątpliwości należy skonsultować się z pracownikami zespołu.

Raportowanie

Wszystkie instytucje realizujące przedsięwzięcia w ramach programu FERS zobowiązane są do złożenia sprawozdania końcowego w systemie OnLine FRSE. Do sporządzenia sprawozdania finansowego (w trakcie realizacji przedsięwzięcia) zobligowani są jedynie ci Realizatorzy, którzy posiadają stosowny zapis na ten temat w umowie finansowej. Dla pozostałych organizacji nie jest on wymagany. Sprawozdanie finansowe składa się za pośrednictwem systemu OnLine FRSE.

Sprawozdanie końcowe
  1. Informacje ogólne

Wszystkie instytucje realizujące przedsięwzięcia w ramach programu FERS zobowiązane są do złożenia sprawozdania końcowego, które jest warunkiem przekazania płatności końcowej.

Sprawozdanie końcowe dotyczy zrealizowanego przedsięwzięcia i obejmuje okres jego trwania wskazany w umowie finansowej (Artykuł I. 2.).

Termin złożenia sprawozdania jest indywidualny dla każdego przedsięwzięcia. Dokument należy złożyć po zakończeniu przedsięwzięcia w terminie ciągu 60 dni od daty jego zakończenia.

Niezłożenie sprawozdania końcowego w terminie stanowi podstawę do rozwiązania umowy i zażądania zwrotu kwoty wypłaconej zaliczki zgodnie z postanowieniami zawartymi w umowie.

Sprawozdanie końcowe należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem systemu online.frse.org.pl.

Po złożeniu sprawozdania końcowego w systemie należy mailowo poinformować o tym fakcie opiekuna projektu w FRSE.

FRSE dokonuje oceny sprawozdania końcowego polegającej na:

  • ocenie formalnej,
  • walidacji mobilności uczestniczek i uczestników,
  • ocenie jakościowej,
  • ocenie finansowej.

Uwaga!
W przypadku, gdy płatność końcowa ma być przekazana na inny, niż określony w umowie finansowej numer rachunku bankowego, należy zawiadomić o tym FRSE najpóźniej w dniu złożenia sprawozdania końcowego.

  1. Obowiązkowy załącznik
  • OŚWIADCZENIE REPREZENTANTA PRAWNEGO – niezbędne jest dołączanie skanu podpisanego przez prawnego przedstawiciela instytucji oświadczenia. Dokument jest do pobrania z zakładki Załączniki w sprawozdaniu końcowym.
  1. Informacje praktyczne

Sprawozdanie znajduje się w systemie online.frse.org.pl w zakładce Projekty, sekcja Sprawozdanie końcowe.

Dokument można stworzyć (przycisk Nowy dokument) na dowolnym etapie realizacji przedsięwzięcia, a następnie edytować (przycisk Edytuj szkic) i wracać do jego wypełniania, aż do momentu wysłania go elektronicznie.

Do sprawozdania końcowego automatycznie wgrywają się niektóre dane z wcześniej wypełnionych w systemie online frse dokumentów tj. ankiety, formularza kontraktowego oraz formularza do SCT.

Bardzo ważne jest sprawdzenie, czy ww. dokumenty zawierają aktualne, poprawne i kompletne dane!

Jeżeli informacje automatycznie wypełnione w sprawozdaniu, są niewłaściwe, należy skontaktować się z opiekunem z ramienia FRSE oraz zaktualizować informacje w dokumentach w systemie online FRSE. 

Do części budżetowej system pobiera dane z III. sekcji sprawozdania. W związku z tym, należy w pierwszej kolejności wprowadzić wszystkie instytucje pośredniczące oraz przyjmującej do zakładnik III. Instytucje partnerskie.

Jeżeli instytucji przyjmujących jest więcej niż 10, niezbędne jest uzupełnienie Zestawienia miejsc realizacji mobilności i załączenie tego dokumentu w sekcji Załączniki. W takiej sytuacji, w zakładce III. należy wpisać tylko instytucje pośredniczące a wszystkie instytucje przyjmujące (tylko jeżeli jest ich więcej niż 10) w Zestawieniu miejsc realizacji mobilności .

Sprawozdanie można złożyć elektronicznie dopiero po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól,  używając przycisku Wyślij dokument, a następnie ponownie potwierdzając przyciskiem - Tak, wyślij dokument.

FRSE nie wymaga przysyłania sprawozdania końcowego w wersji papierowej.

Istnieje możliwość wydrukowania dokumentu dla własnych potrzeb zarówno na etapie szkicu (przycisk Drukuj szkic), jak i już złożonego dokumentu (przycisk Pobierz).

Po wysłaniu sprawozdania w systemie dokument zostanie zablokowany do edycji.

 

Szkolenia

Szkolenia dla instytucji kończących realizację przedsięwzięć

Szanowni Państwo,

Zespół programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) serdecznie zaprasza do udziału w bezpłatnym szkoleniu skierowanym do instytucji kończących realizację przedsięwzięć w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2022.

Celem szkolenia jest przekazanie informacji merytoryczno-finansowych.

Omówione zostaną:

  • prawidłowe rozliczenie realizowanych przedsięwzięć;
  • sposoby i metody promowania oraz upowszechniania rezultatów;
  • kwestie związane z zarządzaniem finansami w ramach przedsięwzięć.

Termin: 23 września 2024 r., 10:00–16:00

Miejsce: Hotel Mercure, ul. Złota 48/54, 00-120 Warszawa

PROGRAM szkolenia


Zainteresowane osoby proszone są o rejestrację za pośrednictwem ankiety rejestracyjnej:
https://www.webankieta.pl/ankieta/1326690/konkurs-2022-szkolenie-dla-instytucji-konczacych-realizacje-przedsiewziec-w-ramach-projektu-fers.html

Rejestracja kończy się 16 września 2024 r. o godzinie 12:00.

Na szkolenie zapraszamy 1 osobę z instytucji (np. koordynator projektu lub osoba odpowiedzialna za rozliczenia). Liczba miejsc jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń. Osoby niezarejestrowane nie będą mogły wziąć udziału w szkoleniu.

Po zakończeniu rejestracji otrzymają Państwo potwierdzenie uczestnictwa.
Organizator zapewnia wyżywienie, ale nie pokrywa kosztów podróży i zakwaterowania. Zachęcamy do udziału w całości szkolenia.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Joanną Osękowską
e-mail: joanna.osekowska@frse.org.pl
telefon: 728 455 363

Prezentacje do pobrania

Prezentacje ze szkolenia w dniu 23.09.2024

Prezentacje zaproszonych gości

 

Prezentacje archiwalne:

Prezentacje ze szkolenia w dniu 17.06.2024

 

Prezentacje archiwalne:

Zarządzanie projektem - kwestie formalne [PDF]

Zarządzanie projektem - kwestie jakościowe [PDF]

Umowa pomiędzy beneficjentem a uczestnikiem mobilności [PDF]

Systemy internetowe do obsługi projektów [PDF]

Zarządzanie projektem - kwestie finansowe [PDF]

 

Archiwum

Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy na bezpłatne spotkanie dla instytucji kończących realizację przedsięwzięć. 

Celem spotkania jest przekazanie informacji merytoryczno-finansowych.
Jest to pierwszy termin szkolenia, na drugie zaprosimy Państwa we wrześniu.

Omówione zostaną:

  • prawidłowe rozliczenie realizowanych inicjatyw,
  • sposoby i metody promowania oraz upowszechniania rezultatów,
  • kwestie związane z zarządzaniem finansami w ramach przedsięwzięć.

Termin: 17 czerwca 2024 r., 9.30–16.00

Miejsce: Hotel Mercure, ul. Złota 48/54, 00-120 Warszawa

PROGRAM szkolenia


Zainteresowane osoby proszone są o rejestracje za pośrednictwem ankiety rejestracyjnej
https://www.webankieta.pl/ankieta/1225224/szkolenie-fers-vat-17062024.html
 

Rejestracja kończy się 1 czerwca 2024. Na szkolenie zapraszamy 1 osobę z instytucji
(np. koordynator projektu czy księgową). Liczba miejsc jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń.

Po zakończeniu rejestracji otrzymają Państwo potwierdzenie uczestnictwa.
Organizator zapewnia wyżywienie, ale nie pokrywa kosztów podróży i zakwaterowania. Zachęcamy do udziału
w całości szkolenia.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Eweliną Czaja-Czaplińską;
e-mail: ecczaplinska@frse.org.pl
telefon: 511 569 548

 

Kontakt

Dyrekcja

Zastępca Dyrektora
Katarzyna Tulkis-Błesnowska
kom: 509 259 927

katarzyna.tulkis-blesnowska@frse.org.pl

Koordynator
Ewelina Michór 
tel. 510 385 768

emichor@frse.org.pl

 

Zespół

Justyna Głusiec 
tel. 511 569 530

jglusiec@frse.org.pl

Beata Lipińska
kom: 573-441-884

Martyna Nowaczyńska
kom: 786-860-732

Joanna Osękowska
kom: 728-455-363

Adrianna Pyrka
kom: 573 999 708

Magdalena Sroczyńska 
tel. 510 387 480

magdalena.sroczynska@frse.org.pl

Milena Walczyńska
kom: 797-011-631

 

Zespół rozliczeń i kontroli projektów mobilnościowych

Anna Ludzińska
511 569 732

anna.ludzinska@frse.org.pl

Karina Olszewska
510 387 031

Adam Wierzchowski
797 011 829

Agata Rzeźnicka
kom: 511 569 755