Języki Obce w Szkole 2/2021
Emocje w nauczaniu języka
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
1/2021
seria wydawnicza
rok wydania
2021
miejsce wydania
Warszawa
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
Nauczanie zdalne, hybrydowe i w klasie – to pojemne hasło określa temat numeru pierwszego tegorocznego wydania „Języków Obcych w Szkole”. Od roku edukacja funkcjonuje w formule zdalnej (z niewielkimi okresowymi odstępstwami lub w niektórych grupach wiekowych uczniów). Dotychczasowe doświadczenie takiej pracy zaowocowało najpierw próbami wykorzystywania rozmaitych narzędzi cyfrowych, jak się okazało, z bardzo szerokiej ich palety, potem zaś refleksją nad ich przydatnością i funkcjonalnością, a wreszcie szczegółowymi sugestiami używania ich w odpowiednim kontekście i w zależności od skonkretyzowanych potrzeb. Dlatego też autorzy opublikowanych w tym numerze JOwS artykułów podają wskazówki, rekomendacje, wręcz konkretne instruktaże posługiwania się wypróbowanymi narzędziami cyfrowymi w trakcie zdalnego uczenia języków. Zachęcamy do zestawienia tych prezentacji z Państwa własnymi doświadczeniami.
Więcej na stronie kwartalnika: www.jows.pl.
Emocje w nauczaniu języka
Blended learning w edukacji językowej
Interakcja w nauce języków
Wielojęzyczność jako element kształcenia językowego. Wydanie specjalne 2019
Mediacja jako sprawność językowa
Motywacja do nauki języków obcych
Ocenianie i kontrola postępów ucznia
Edukacyjne projekty językowe
Materiały dydaktyczne
Zawód: nauczyciel
Języki mniej popularne
Otwartość i tolerancja w nauczaniu
Język polski jako drugi / jako język edukacji
Regres i utrata sprawności językowych
Styl pracy uczniów
Styl pracy nauczycieli
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Uczniowie zdolni
Zróżnicowane grupy uczniów
Uczniowie w różnym wieku