Entrepreneurship education at school in Europe – 2025
Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie – 2025
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Namysł teoretyczny i rozwiązania praktyczne
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2019
miejsce wydania
Bydgoszcz
liczba stron
390
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
język
polski
ISBN / ISSN
978-83-80183-07-0
Wyrównywanie szans edukacyjnych jest szerszym procesem kulturowym, wynikającym z założeń demokracji liberalnej, organizującej funkcjonowanie współczesnych państw rozwiniętych. Im lepszy dostęp do edukacji mają ludzie, tym lepsze perspektywy na przyszłość otwierają się przed nimi. Dobra edukacja jest zazwyczaj gwarancją dobrego życia. Dzięki objęciu dzieci powszechnym obowiązkiem szkolnym władza publiczna może realizować lub wspierać programy, które są racjonalne, kierowane do wszystkich i które nie są nastawione na zysk.
Cytowanie: Kostyło, P. (red.) (2019). Szkoła równych szans. Namysł teoretyczny i rozwiązania praktyczne. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie – 2025
Podsumowanie realizacji partnerstw współpracy w sektorze Szkolnictwo wyższe Erasmus+ w latach 2021–2024.
Publikacja prezentująca przykłady współpracy akademickiej w ramach Blended Intensive Programmes (BIP)
Umiejętności podstawowe – wsparcie w nauce czytania, pisania, matematyki i przedmiotów ścisłych: zmiany w polityce edukacyjnej od 2020 r.
Zbiór tekstów podsumowujących ogólnopolską debatę na temat lifelong learning.
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Nauczanie uczniów z doświadczeniem migracji
Polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci RIA-AE.
Publikacja podsumowująca inicjatywy realizowane przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w 2024 roku.
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Raport Polskiego Biura Eurydice przedstawiający przykłady rozwiązań krajowych w zakresie organizacji i finansowania edukacji specjalnej w Europie
Raport ze spotkania Beneficjentów programów Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2024/25
Indywidualizacja procesu nauczania
Publikacja prezentująca laureatów i nominacje w konkursach edukacyjnych Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w 2024 roku.
Opisy najciekawszych projektów proekologicznych zrealizowanych w Akcji 2. programu Erasmus+.
Publikacja o Uniwersytetach Europejskich w Polsce
Opis najlepszych projektów eTwinning nagrodzonych w 2025 roku.
Publikacja dla członków sieci eTwinning.
The Professional Role of ESP Teachers