European Language Label 2012–2013
Publikacja przedstawia laureatów konkursu European Language Label.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Sensoryczny kurs dla młodych przewodników z elementami historii, kultury i języka polskiego jako obcego
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2021
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
112
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-66515-68-0
Warszawa dla początkujących, czyli sensoryczny kurs dla młodych przewodników z elementami historii, kultury i języka polskiego jako obcego to już drugi wybór tekstów do nauki języka polskiego z ćwiczeniami, opracowany przez Muzeum Warszawy. Publikacja jest trwałym rezultatem wyróżnionego w 2020 roku nagrodą European Language Label projektu „Warszawa dla początkujących”, dlatego Wydawnictwo Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji wsparło muzealnych lingwistów i zaangażowało się w proces wydawniczy.
[ze Wstępu]
Prezentowany tu kurs jest jednym z efektów działań podjętych przez Muzeum Warszawy, które zrealizowało niezwykle wartościowy, a zarazem nietypowy pomysł. Dwa cele przyświecały temu niezwykłemu projektowi: pierwszym z nich było umożliwienie efektywnej nauki języka polskiego jako obcego wśród dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji, drugim zaś – ukazanie przeszłości i teraźniejszości Warszawy w atrakcyjnej formie. Szczególne zalety tego projektu, wychodzącego naprzeciw komunikacyjnym potrzebom cudzoziemców w Warszawie i łączącego promocję języka polskiego z promocją polskiej kultury, przyniosły Muzeum Warszawy deszcz zasłużonych nagród: prestiżowy znak innowacyjności w dziedzinie nauczania języków obcych – European Language Label za rok 2020, wyróżnienie specjalne za najlepszy projekt z lat 2014–2021 oraz nagrodę 20-lecia ELL.
Hanna Komorowska
Cytowanie: Žák-Caplot, K. (2021), Warszawa dla początkujących, czyli sensoryczny kurs dla młodych przewodników z elementami historii, kultury i języka polskiego jako obcego, Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Publikacja przedstawia laureatów konkursu European Language Label.
Jak podzieliliśmy się sukcesem z innymi.
Publikacja jest podsumowaniem konkursu EDUinspiracje w 2013 r.
W publikacji przedstawiono sylwetki osób nominowanych w drugiej edycji konkursu EDUinspirator.
w publikacji opisano doświadczenia i sukcesy laureatów konkursu EDUinspracje w 2015 r.
W publikacji przedstawiono idee, zasady i cele pierwszej edycji konkursu EDUinspracje – Media.
Prezentacja projektów edukacyjnych nagrodzonych w Konkursie EDUinspiracje w roku 2016.
Prezentacja najlepszych projektów edukacyjnych w Konkursie EDUinspiracje w 2017 r.
Prezentacja najlepszych projektów edukacyjnych w Konkursie EDUinspiracje w roku 2018.
W publikacji przedstawiono najlepsze projekty edukacyjne w Konkursie EDUinspiracje w 2019 r.
W publikacji przedstawiono najlepsze projekty edukacyjne w Konkursie EDUinspiracje w 2019 r.