Projekty wolontariatu grupowego w Europejskim Korpusie Solidarności
Raport z badania działań realizowanych przez polskie organizacje w latach 2018–2020.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Research report on the long-term impact of international mobility on Polish school education staff
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2019
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
64
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
język
angielski
ISBN / ISSN
978-83-65591-94-4
The research was carried out by the Foundation for the Development of the Education System. Our study was launched in 2016 and it concerned schools that have completed projects approved under the first call for mobility project proposals. The results of surveys, focus group interviews and case studies conducted at that time were published in the report entitled "Mobile teachers change their schools". Two years after the completion of the first phase of the study, we had an opportunity to return to the same schools to find out if the project outcomes were sustainable and useful for the work of teachers and for their schools. Although this report comprises a summary of the two stages of the study, due to the objectives and methodology, we have paid much more attention to the more recent results and we have treated the first research phase as a reference for interpretation of our general findings.
Citation: Pachocki, M. (2019). How did mobile teachers change their schools? Research report on the long-term impact of international mobility on Polish school education staff. Warsaw: Foundation for the Development of the Education System.
Raport z badania działań realizowanych przez polskie organizacje w latach 2018–2020.
Jaka jest rola szkolnych liderów projektów w działaniach na rzecz współpracy międzynarodowej w polskich placówkach edukacyjnych?
Raport z badania projektów partnerstw strategicznych realizowanych w ramach programu Erasmus+ w Polsce.
This report provides the outcomes of transnational research on the education and career paths of vocational school graduates with foreign mobility experience.
Prezentacja wyników badania wpływu projektów zagranicznych mobilności kadry edukacji szkolnej w ramach programu Erasmus+.
Analiza wpływu wolontariatu na społeczności lokalne w Polsce, na Litwie i Węgrzech.
This report presents the results of the analysis of Erasmus+ international mobility projects for school education staff.
Publikacja przedstawia wyniki ewaluacji projektów zrealizowanych w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego przez polskie instytucje szkolnictwa wyższego.
The publication presents work of long-term European volunteers in local communities.
Analiza kompetencji rozwijanych podczas projektów wolontariatu międzynarodowego.
Podsumowanie wyników badania poświęconego trwałości rezultatów projektów edukacyjnych, przeprowadzonego wśród laureatów konkursu EDUinspiracje z lat 201
Podsumowanie badania losów uczestników staży i praktyk zagranicznych.
The study focused on internships and traineeships funded by European education programmes supporting vocational education and training.
Podsumowanie badania losów edukacyjnych i zawodowych polskich studentów uczestniczących w programie Erasmus.
Tracer study on education and careers of Polish students participating in Erasmus mobility projects.
Publikacja jest podsumowaniem badania w zakresie kompetencji i umiejętności, które zostało zrealizowane w 2019 r.
Publikacja jest podsumowaniem badania projektów zagranicznych mobilności nauczycieli.
W publikacji przeanalizowano możliwe warianty współpracy samorządów ze szkołami w celu umiędzynarodowienie edukacji na szczeblu lokalnym.
Polskie szkoły i przedszkola coraz częściej goszczą zagranicznych wolontariuszy w ramach projektów Wolontariatu Erasmus+ (obecnie Europejskiego Korpusu Solidarności).
Analysis of long-term activities
undertaken by international volunteers
in Polish schools and kindergartens.