Projekty wolontariatu grupowego w Europejskim Korpusie Solidarności
Raport z badania działań realizowanych przez polskie organizacje w latach 2018–2020.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Impact study of Erasmus+ mobility projects for school education staff. Polish national report
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2016
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
34
hasła przedmiotowe
Pozostałe informacje
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
język
angielski
ISBN / ISSN
978-83-65591-04-3
The core objective of research was to analyse the impact of projects on its participants and on increasing the potential of institutions implementing transnational mobility. The staff mobilities promote transnational mobility in order to increase an international dimension of schools to make them more coherent with learners’ needs. The eligible applicants are institutions providing general, vocational, or technical education on any level from pre-school to upper secondary education. The national research covered mobility projects supported by the Erasmus+ Polish National Agency and submitted under the first call for proposals. The quantitative research was carried out using an on-line questionnaire addressed to mobility participants, other teachers, pupils and their parents (a total number of respondents exceeded 1700). The qualitative research was conducted by way of focus group interviews (a total of school 25 representatives) and analysis of case studies (good practices in mobility). The study was performed within a joint international project coordinated by five National Agencies from Lithuania, Estonia, Finland, Germany and Poland.
Citation: Pachocki M., Mobile teachers change their schools. Impact study of Erasmus+ mobility projects for school education staff. Polish national report, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2016.
Raport z badania działań realizowanych przez polskie organizacje w latach 2018–2020.
Jaka jest rola szkolnych liderów projektów w działaniach na rzecz współpracy międzynarodowej w polskich placówkach edukacyjnych?
Raport z badania projektów partnerstw strategicznych realizowanych w ramach programu Erasmus+ w Polsce.
This report provides the outcomes of transnational research on the education and career paths of vocational school graduates with foreign mobility experience.
Prezentacja wyników badania wpływu projektów zagranicznych mobilności kadry edukacji szkolnej w ramach programu Erasmus+.
Analiza wpływu wolontariatu na społeczności lokalne w Polsce, na Litwie i Węgrzech.
Publikacja przedstawia wyniki ewaluacji projektów zrealizowanych w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego przez polskie instytucje szkolnictwa wyższego.
The publication presents work of long-term European volunteers in local communities.
Analiza kompetencji rozwijanych podczas projektów wolontariatu międzynarodowego.
Podsumowanie wyników badania poświęconego trwałości rezultatów projektów edukacyjnych, przeprowadzonego wśród laureatów konkursu EDUinspiracje z lat 201
Podsumowanie badania losów uczestników staży i praktyk zagranicznych.
The study focused on internships and traineeships funded by European education programmes supporting vocational education and training.
Podsumowanie badania losów edukacyjnych i zawodowych polskich studentów uczestniczących w programie Erasmus.
Tracer study on education and careers of Polish students participating in Erasmus mobility projects.
Publikacja jest podsumowaniem badania w zakresie kompetencji i umiejętności, które zostało zrealizowane w 2019 r.
Publikacja jest podsumowaniem badania projektów zagranicznych mobilności nauczycieli.
This report presents the results of a study on the school staff foreign mobility projects funded under the Erasmus+ programme in Poland.
W publikacji przeanalizowano możliwe warianty współpracy samorządów ze szkołami w celu umiędzynarodowienie edukacji na szczeblu lokalnym.
Polskie szkoły i przedszkola coraz częściej goszczą zagranicznych wolontariuszy w ramach projektów Wolontariatu Erasmus+ (obecnie Europejskiego Korpusu Solidarności).
Analysis of long-term activities
undertaken by international volunteers
in Polish schools and kindergartens.