From offline to online. LSP classes in Spanish philology during the pandemic
DOI: 10.47050/66515796.196-217
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Janusz Korczak napisał Bankructwo małego Dżeka, aby pokazać zarówno dzieciom, jak i dorosłym proste zasady ekonomiczne w gospodarce rynkowej. W swojej powieści odniósł się do przykładu dziecka żyjącego w społeczeństwie amerykańskim, które w fazie swojego rozwoju w szkole podstawowej nagle postanawia poprowadzić klasową wypożyczalnię książek, a następnie rozszerza działalność na zainteresowania koleżanek i kolegów z klasy. Ta krótka powieść stanowi kompendium przedsiębiorczości. Zdaniem autora warto przywrócić ją do kanonu lektur języka polskiego, choć może się zdarzyć, że ze względu na archaiczny język i luki wykształcenia ekonomicznego współczesnej młodzieży i ich rodziców nie będzie się cieszyła powodzeniem. Stąd przypomnienie lektury obowiązującej wiele lat temu, aby rozpocząć właściwe kształtowanie przedsiębiorczych postaw już od najmłodszych lat. W niniejszym tekście przedstawiono interpretację starego tekstu literackiego w świetle nowej podstawy programowej z przedsiębiorczości.
Słowa kluczowe:
edukacja ekonomiczna, edukacja w zakresie przedsiębiorczości, Janusz Korczak, kompetencje kluczowe, kompetencje przedsiębiorcze, podstawa programowa, postawy przedsiębiorcze dzieci i młodzieży
Artykuł pochodzi z publikacji Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych.
DOI: 10.47050/66515796.196-217
DOI: 10.47050/66515796.178-194
DOI: 10.47050/66515796.152-177
DOI: 10.47050/66515796.134-150
DOI: 10.47050/66515796.110-132
DOI: 10.47050/66515796.54-109
DOI: 10.47050/66515796.28-52
DOI: 10.47050/65591685.202-225
DOI: 10.47050/65591685.182-200
DOI: 10.47050/65591685.156–181