Edukacja w zakresie przedsiębiorczości na poziomie akademickim w Republice Korei
DOI: 10.47050/65591760.316–327
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Edukacja, a szczególnie nauczanie elementów przedsiębiorczości, tworzy możliwości rozwoju dla młodego człowieka, który musi funkcjonować we współczesnym świecie. Kształcenie młodzieży w sferze przedsiębiorczości to determinanta wzrostu gospodarczego kraju. W dobie konkurencyjności rozwijanie u młodych ludzi umiejętności i zdolności innowacyjnych wpływa na przygotowanie ich do dorosłego życia, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Oznacza to wprowadzenie do nauczania treści przedsiębiorczych od najwcześniejszych lat szkolnych. Problemem badawczym niniejszej pracy jest analiza podstawy programowej z geografii zreformowanej szkoły podstawowej pod kątem przedsiębiorczości. Autorka koncentruje swoją uwagę na treściach z zakresu przedsiębiorczości, które mogą być realizowane na różnych poziomach nauczania geografii w szkole podstawowej. W niniejszym opracowaniu przeanalizowano treści geograficzne pod kątem przedsiębiorczości, wskazano umiejętności, które uczeń powinien osiągnąć w trakcie ich realizowania, oraz podano przykłady prezentacji tematyki przedsiębiorczości na lekcjach. Aktywność, otwartość, liberalizm, ciekawość świata oraz pokonywanie ograniczeń to tylko niektóre z elementów pojawiających się w edukacji z przedsiębiorczości w zreformowanej szkole podstawowej.
Słowa kluczowe:
edukacja, geografia, przedsiębiorczość
Artykuł pochodzi z publikacji Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych.
DOI: 10.47050/65591760.316–327
DOI: 10.47050/65591760.302–315
DOI: 10.47050/65591760.284–300
DOI: 10.47050/65591760.266–281
DOI: 10.47050/65591760.252–265
DOI: 10.47050/65591760.234–250
DOI: 10.47050/65591760.220–233
DOI: 10.47050/65591760.204–218
DOI: 10.47050/65591760.184–202
DOI: 10.47050/65591760.156–166