treść strony

Przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa w systemie edukacji

Tomasz Rachwał

Tomasz Rachwał

Przedsiębiorczość jest pojęciem wieloznacznym i różnie definiowanym na gruncie poszczególnych dyscyplin naukowych, dla których stanowi ona przedmiot badań. W efekcie nie ma jednej, powszechnie akceptowanej definicji przedsiębiorczości. O ile w dyskursie naukowym taki stan rzeczy należy traktować jako normalny, to wydaje się, że na potrzeby edukacyjne konieczne jest przyjęcie jednej wspólnej definicji. Umożliwia to bowiem budowanie skutecznych strategii edukacyjnych, formułowania podstaw programowych i programów nauczania, w ramach których będziemy zgodni jakie konkretnie kompetencje przedsiębiorcze uczniów chcemy kształtować. Jedną z takich możliwości jest przyjęcie europejskiej koncepcji przedsiębiorczości jako kompetencji kluczowej. W rozdziale na tle literatury przedmiotu przedstawiono zmiany w zakresie deskrypcji przedsiębiorczości jako jednej z ośmiu kompetencji kluczowych w europejskim systemie edukacji.

Słowa kluczowe:
edukacja w zakresie przedsiębiorczości, kompetencje kluczowe, kompetencje w zakresie przedsiębiorczości, przedsiębiorczość, system edukacji

Artykuł pochodzi z publikacji Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych.