From offline to online. LSP classes in Spanish philology during the pandemic
DOI: 10.47050/66515796.196-217
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Przedsiębiorczość jest pojęciem wieloznacznym i różnie definiowanym na gruncie poszczególnych dyscyplin naukowych, dla których stanowi ona przedmiot badań. W efekcie nie ma jednej, powszechnie akceptowanej definicji przedsiębiorczości. O ile w dyskursie naukowym taki stan rzeczy należy traktować jako normalny, to wydaje się, że na potrzeby edukacyjne konieczne jest przyjęcie jednej wspólnej definicji. Umożliwia to bowiem budowanie skutecznych strategii edukacyjnych, formułowania podstaw programowych i programów nauczania, w ramach których będziemy zgodni jakie konkretnie kompetencje przedsiębiorcze uczniów chcemy kształtować. Jedną z takich możliwości jest przyjęcie europejskiej koncepcji przedsiębiorczości jako kompetencji kluczowej. W rozdziale na tle literatury przedmiotu przedstawiono zmiany w zakresie deskrypcji przedsiębiorczości jako jednej z ośmiu kompetencji kluczowych w europejskim systemie edukacji.
Słowa kluczowe:
edukacja w zakresie przedsiębiorczości, kompetencje kluczowe, kompetencje w zakresie przedsiębiorczości, przedsiębiorczość, system edukacji
Artykuł pochodzi z publikacji Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych.
DOI: 10.47050/66515796.196-217
DOI: 10.47050/66515796.178-194
DOI: 10.47050/66515796.152-177
DOI: 10.47050/66515796.134-150
DOI: 10.47050/66515796.110-132
DOI: 10.47050/66515796.54-109
DOI: 10.47050/66515796.28-52
DOI: 10.47050/65591685.202-225
DOI: 10.47050/65591685.182-200
DOI: 10.47050/65591685.156–181