treść strony

Przedsiębiorczość w edukacji przedszkolnej i szkole podstawowej w warunkach zmian podstawy programowej

Wioletta Kilar, Tomasz Rachwał

Wioletta Kilar, Tomasz Rachwał

Powszechnie przyjmuje się, że celowe jest włączenie treści z zakresu przedsiębiorczości w podstawy programowe i programy nauczania niemal wszystkich przedmiotów szkolnych od najmłodszych etapów edukacji. Podstawa programowa w Polsce, wprowadzana sukcesywnie w szkołach podstawowych od 2017 roku, stara się nawiązywać do tej idei. Celem niniejszego opracowania jest więc przedstawienie wyników analiz nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w szkole podstawowej pod kątem treści związanych z przedsiębiorczością oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jakiej mierze zapisy nowej podstawy programowej sprzyjają kształtowaniu postaw przedsiębiorczych dzieci i młodzieży.

Słowa kluczowe:
edukacja dzieci i młodzieży, edukacja w zakresie przedsiębiorczości, podstawa programowa, postawa przedsiębiorcza, rozwój dziecka

Artykuł pochodzi z publikacji Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych.