Edukacja w zakresie przedsiębiorczości na poziomie akademickim w Republice Korei
DOI: 10.47050/65591760.316–327
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
W rozdziale przedstawiono wyniki analizy zapisów nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół średnich w zakresie podstaw przedsiębiorczości na tle dotychczas obowiązującej podstawy. Wskazano na podobieństwa w zakresie liczby godzin przeznaczonych na realizację tego przedmiotu i na zasadnicze różnice w zakresie zapisów celów kształcenia – wymogów ogólnych, które w nowej podstawie zostały zapisane bardziej recyzyjnie i podzielone na trzy kategorie: w zakresie wiedzy, umiejętności i kształtowania postaw. W drugiej części pracy określono różnice i podobieństwa w zakresie podziału treści kształcenia na działy oraz zmiany w zakresie zapisów wymagań szczegółowych, kładąc szczególny nacisk na efekty kształcenia określane jako „innowacyjne”.
Słowa kluczowe:
edukacja w zakresie przedsiębiorczości, innowacyjne treści kształcenia, podstawa programowa, postawa przedsiębiorcza, reforma oświaty, szkoła średnia
Artykuł pochodzi z publikacji Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych.
DOI: 10.47050/65591760.316–327
DOI: 10.47050/65591760.302–315
DOI: 10.47050/65591760.284–300
DOI: 10.47050/65591760.266–281
DOI: 10.47050/65591760.252–265
DOI: 10.47050/65591760.234–250
DOI: 10.47050/65591760.220–233
DOI: 10.47050/65591760.204–218
DOI: 10.47050/65591760.168–183
DOI: 10.47050/65591760.156–166