From offline to online. LSP classes in Spanish philology during the pandemic
DOI: 10.47050/66515796.196-217
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
W gospodarce cyfrowej, w której technologie informacyjno-komunikacyjne umożliwiają niemal każdemu korzystanie z nieograniczonego źródła inspiracji dzięki wykorzystaniu zasobów internetu i sieci społecznościowych, to niestandardowy sposób używania danych i informacji decyduje o uzyskiwanych przewagach konkurencyjnych i innowacyjnych. Z tego względu wśród kompetencji cyfrowych kreatywność ma szczególne znaczenie. Adaptacja narzędzi cyfrowych już na etapie edukacji może pozwolić na zwiększenie wydajności i satysfakcji z wykonywanej pracy przyszłych pracowników. Rozdział przedstawia przykładowe narzędzia cyfrowe, które mogą być inspiracją do wdrożenia nowych sposobów rozwoju kreatywności u uczniów, a także w środowisku pracy.
Słowa kluczowe:
gospodarka cyfrowa, kompetencje cyfrowe, kreatywność
In the digital economy, where information and communication technologies enable almost everyone to use an unlimited source of inspiration, through the use of Internet resources and social networks, the non-standard way of using data and information determines the competitive and innovative advantages. For this reason, creativity is of particular importance among the catalog of digital competences. Adaptation of digital tools already at the stage of education, may allow to increase the efficiency and satisfaction of the work of future employees. The publication contains a description of examples of digital tools that can be an inspiration to implement new ways of developing creativity among students, as well as in the work environment.
Keywords:
digital economy, digital skills, creativity
Artykuł jest rozdziałem publikacji: Kreatywność w systemie edukacji.
DOI: 10.47050/66515796.196-217
DOI: 10.47050/66515796.178-194
DOI: 10.47050/66515796.152-177
DOI: 10.47050/66515796.134-150
DOI: 10.47050/66515796.110-132
DOI: 10.47050/66515796.54-109
DOI: 10.47050/66515796.28-52
DOI: 10.47050/65591685.202-225
DOI: 10.47050/65591685.182-200
DOI: 10.47050/65591685.156–181