Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji oraz wspieranie nauczycieli i szkół
Tłumaczenie publikacji Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wczesna edukacja i opieka. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie - 2023
seria wydawnicza
rok wydania
2023
miejsce wydania
Luxembourg
liczba stron
28
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Publications Office of the European Union
język
ANGIELSKI
ISBN / ISSN
978-92-9488-546-3
Raport analizuje kilka wybranych aspektów sytuacji w Europie w obszarze wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem (ECEC), w tym m.in. kwestię dostępności dobrej i przystępnej cenowo opieki dla wszystkich dzieci. Wyniki analizy ujawniają duże różnice między krajami europejskimi w zakresie liczby miejsc w publicznych placówkach, wymagań dotyczących personelu i treści edukacyjnych. W wielu krajach nadal występuje tzw. luka opiekuńcza, czyli okres pomiędzy końcem urlopu rodzicielskiego a wiekiem, w którym dziecko nabywa uprawnień do miejsca w publicznej placówce opiekuńczej.
Cytowanie: European Commission / EACEA / Eurydice, 2023. Structural indicators for monitoring education and training systems in Europe – 2023: Early childhood education and care. Eurydice report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Tłumaczenie publikacji Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools
Zbiór najciekawszych artykułów opracowanych przez Zespół EVET w 2025 roku
Relacja, rozwój i technologia w edukacji zawodowej
Kadra akademicka w Europie - 2025
Conference publication
Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie – 2025
Kompendium projektów z sektora Szkolnictwo wyższe
Mieszane programy intensywne w Erasmusie+
Umiejętności podstawowe – wsparcie w nauce czytania, pisania, matematyki i przedmiotów ścisłych: zmiany w polityce edukacyjnej od 2020 r.
Zbiór tekstów podsumowujących ogólnopolską debatę na temat lifelong learning.
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Nauczanie uczniów z doświadczeniem migracji
Polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci RIA-AE.
Publikacja podsumowująca inicjatywy realizowane przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w 2024 roku.
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Raport Polskiego Biura Eurydice przedstawiający przykłady rozwiązań krajowych w zakresie organizacji i finansowania edukacji specjalnej w Europie
Raport ze spotkania Beneficjentów programów Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2024/25
Indywidualizacja procesu nauczania
Publikacja prezentująca laureatów i nominacje w konkursach edukacyjnych Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w 2024 roku.