Języki Obce w Szkole 3/2024
Języki obce nauczane jako drugie | Język polski jako obcy
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wczesna edukacja i opieka. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie - 2023
seria wydawnicza
rok wydania
2023
miejsce wydania
Luxembourg
liczba stron
28
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Publications Office of the European Union
język
ANGIELSKI
ISBN / ISSN
978-92-9488-546-3
Raport analizuje kilka wybranych aspektów sytuacji w Europie w obszarze wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem (ECEC), w tym m.in. kwestię dostępności dobrej i przystępnej cenowo opieki dla wszystkich dzieci. Wyniki analizy ujawniają duże różnice między krajami europejskimi w zakresie liczby miejsc w publicznych placówkach, wymagań dotyczących personelu i treści edukacyjnych. W wielu krajach nadal występuje tzw. luka opiekuńcza, czyli okres pomiędzy końcem urlopu rodzicielskiego a wiekiem, w którym dziecko nabywa uprawnień do miejsca w publicznej placówce opiekuńczej.
Cytowanie: European Commission / EACEA / Eurydice, 2023. Structural indicators for monitoring education and training systems in Europe – 2023: Early childhood education and care. Eurydice report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Języki obce nauczane jako drugie | Język polski jako obcy
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Publication about Polish high schools in European Univesities
Publikacja poświęcona partnerstwom typu Uniwersytet Europejski.
Zbiór opisów projektów partnerstw strategicznych Erasmus+ sektora Szkolnictwo wyższe w latach 2014–2020
Mistrzostwa Europy Młodych Profesjonalistów
The influence of society, economy and culture on the educational choices of women and men.
Report on the impact of Erasmus+ on the digital transformation of the beneficiaries of this programme.
Psychospołeczne aspekty uczenia się i nauczania języka obcego
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Publikacja specjalna dla koordynatorów projektów eTwinning.
Opis najlepszych projektów eTwinning nagrodzonych w 2024 roku.
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Raport z badania wpływu Erasmusa+ na transformację cyfrową organizacji beneficjentów tego programu.
Wybór tekstów opublikowanych na platformie EPALE w 2023 roku.
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Raport opisuje sposób funkcjonowania polskich instytucji w inicjatywie Uniwersytetów Europejskich.