Edukacja dorosłych – globalny układ odpornościowy
W publikacji zebrano najciekawsze artykułu opublikowane na platformie EPALE w 2020 r.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Innowacje społeczne i mobilności ponadnarodowe
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2019
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
82
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
język
polski
ISBN / ISSN
978-83-65591-79-1
Głównym celem projektów realizowanych z PO WER, i nie tylko, jest podniesienie zawodowych i kluczowych kompetencji ich uczestników, a mobilności ponadnarodowe to jedno z najlepszych narzędzi, które to umożliwiają. Podczas pobytu za granicą uczestnicy – uczniowie, studenci i kadra – uświadamiają sobie, jak ważne w ich karierze zawodowej są ciągłe podnoszenie kwalifikacji i nauka języków obcych. Dzięki mobilnościom uczą się samodzielności i nabierają pewności siebie oraz uzmysławiają sobie, jak wiele od nich zależy. Zyskują ponadto wiedzę o innych krajach, ich historii, kulturze i systemach edukacyjnych. Pracownicy szkoły z kolei mają możliwość poznawania nowoczesnych i innowacyjnych metod nauczania oraz zarządzania placówką oświatową. To przekłada się na osiągnięcie głównego celu projektu, jakim jest poprawa jakości pracy instytucji w określonych przez nią obszarach wymagających zmian oraz pogłębienie współpracy międzynarodowej.
Cytowanie: Projekty z POWERem. Innowacje społeczne i mobilności ponadnarodowe. Podsumowanie projektów PO WER, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2019.
W publikacji zebrano najciekawsze artykułu opublikowane na platformie EPALE w 2020 r.
W publikacji przedstawiono różne aspekty edukacji osób dorosłych.
Wybór 30 artykułów napisanych przez ambasadorów i użytkowników Elektronicznej platformy na rzecz uczenia się dorosłych w Europie (EPALE).
Praktyczny przewodnik dla mentorów wolontariatu.
This publication is a set of seminar proceedings of those authors who agreed to contribute to the seminar in addition to the presentations they gave or other input they had.
Przewodnik jest skierowany do dyrektorów szkół, nauczycieli, pracowników administracji, którzy widzą potrzebę rozwoju swoich placówek poprzez realizację
Publikacja oferuje aktualną i kompletną informację na temat współpracy partnerskiej, budowania relacji partnerów, tworzenia pomostu pomiędzy edukacją i biznesem.
Prezentacja najciekawszych tekstów opublikowanych w 2018 r. na EPALE.
Publikacja poświęcona zagadnieniom rozwoju kompetencji i umiejętności zawodowych.
Tematyka publikacji wynika z zapotrzebowania zgłaszanego przez instytucje planujące i realizujące projekty mobilności.
Prezentacja dobrych praktyk w programie Erasmus+ Edukacja szkolna.
The present publication reports on the results of the joint work of the speakers and participants of the seminar.
Publikacja w przystępny sposób przybliża zagadnienia z obszaru zarządzania projektami.
The structure of the Guide is intended to give readers insights into the methodology of planning specific areas of a project, and information about each project type.
Wybór tekstów opublikowanych na platformie EPALE w 2019 r.
Report on the application of the European Credit System for Vocational Education
and Training in learning mobility projects.
Publikacja o metodach badawczych
w ewaluacji programów edukacyjnych
oraz o rozwoju warsztatu ewaluatora.
Presentation of evaluation practices
in the field of education and of the current status of evaluation in Poland.
Presentation of key youth policy developments in Eastern Partnership countries and in the Russian Federation.
Publikacja porusza zagadnienia dotyczące działań krajów unijnych, mających na celu stworzenie sieci uniwersytetów europejskich.