From offline to online. LSP classes in Spanish philology during the pandemic
DOI: 10.47050/66515796.196-217
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Skuteczna edukacja włączająca wymaga zaangażowania rodziców uczniów. Ważne są ich postawy wobec tej idei, a znaczenie ma również ich zaangażowanie w proces edukacji dziecka i współpraca z nauczycielami. Z badań wynika, że większość z nich deklaruje akceptację dla wspólnego kształcenia. Niektórzy rodzice dzieci z niepełnosprawnością wykazują jednak sceptycyzm, zwłaszcza w odniesieniu do kwalifikacji kadry, wyposażenia szkół i wsparcia uczniów. Obawiają się nieprawidłowych relacji z rówieśnikami (izolacji, wykluczenia). Problemem jest także zbyt późna diagnoza zaburzeń rozwojowych.
Słowa kluczowe:
rodzice w edukacji włączającej, oczekiwania, współpraca
Artykuły pochodzą z publikacji Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole.
DOI: 10.47050/66515796.196-217
DOI: 10.47050/66515796.178-194
DOI: 10.47050/66515796.152-177
DOI: 10.47050/66515796.134-150
DOI: 10.47050/66515796.110-132
DOI: 10.47050/66515796.54-109
DOI: 10.47050/66515796.28-52
DOI: 10.47050/65591685.202-225
DOI: 10.47050/65591685.182-200
DOI: 10.47050/65591685.156–181