treść strony

Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa rodzica

prof. dr hab Iwona Chrzanowska

prof. dr hab Iwona Chrzanowska

Skuteczna edukacja włączająca wymaga zaangażowania rodziców uczniów. Ważne są ich postawy wobec tej idei, a znaczenie ma również ich zaangażowanie w proces edukacji dziecka i współpraca z nauczycielami. Z badań wynika, że większość z nich deklaruje akceptację dla wspólnego kształcenia. Niektórzy rodzice dzieci z niepełnosprawnością wykazują jednak sceptycyzm, zwłaszcza w odniesieniu do kwalifikacji kadry, wyposażenia szkół i wsparcia uczniów. Obawiają się nieprawidłowych relacji z rówieśnikami (izolacji, wykluczenia). Problemem jest także zbyt późna diagnoza zaburzeń rozwojowych.

Słowa kluczowe:
rodzice w edukacji włączającej, oczekiwania, współpraca

Artykuły pochodzą z publikacji Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole.