From offline to online. LSP classes in Spanish philology during the pandemic
DOI: 10.47050/66515796.196-217
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Przedmiotem rozdziału jest problematyka kreatywności osób dojrzałych. W pierwszej części, po ustaleniu definicji kreatywności, autorka analizuje psychologiczne uwarunkowania zachowań kreatywnych, rozpatrując zjawisko jako kategorię podmiotową, a więc charakteryzującą osoby o określonych cechach osobowości, i wskazując na mechanizm zachowań kreatywnych. W dalszej części została omówiona specyfika funkcjonowania osób w wieku dojrzałym w kontekście ich życia, a następnie kreatywność w odniesieniu do osób dojrzałych. W ostatniej części poruszono zagadnienia możliwości stymulowania kreatywnego myślenia u seniorów z perspektywy poszczególnych psychologicznych koncepcji człowieka, a także w perspektywie systemowej, wymagającej wprowadzenia określonych rozwiązań w praktyce dnia codziennego.
Słowa kluczowe:
kreatywność osób dojrzałych, stymulowanie kreatywności
The subject of the article's deliberations is the issue of creativity of elderly people. In the first part, after defining the definition of creativity,the authoress analyzes the psychological determinants of creative behaviour, considering the phenomenon as a subjective category, thus characterizing people with specific personality characteristics and pointing to the “mechanism of creative behavior”. The nextpart discusses the specificity of functioning of elderly people in the context of their lives, and then creativity in relation to elderly people. The last part of the article discusses the issues of the possibility of stimulating creative thinking in seniors from the point of view of individual psychological concepts of a human being, as well as in the systemic perspective, requiring the implementation of specific solutions of everyday practice.
Keywords:
creativity of elderly people, stimulation of creativity
Artykuł jest rozdziałem publikacji: Kreatywność w systemie edukacji.
DOI: 10.47050/66515796.196-217
DOI: 10.47050/66515796.178-194
DOI: 10.47050/66515796.152-177
DOI: 10.47050/66515796.134-150
DOI: 10.47050/66515796.110-132
DOI: 10.47050/66515796.54-109
DOI: 10.47050/66515796.28-52
DOI: 10.47050/65591685.202-225
DOI: 10.47050/65591685.182-200
DOI: 10.47050/65591685.156–181