treść strony

Różnorodność i inkluzja w edukacji – wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji

dr Anna Młynarczuk-Sokołowska, dr Katarzyna Szostak-Król

dr Anna Młynarczuk-Sokołowska, dr Katarzyna Szostak-Król

Celem artykułu jest ukazanie podstawowych zagadnień dotyczących wspierania procesów inkluzji oraz edukacji dzieci z doświadczeniem migracji w ramach edukacji formalnej. Tekst składa się z dwóch głównych części. Pierwsza poświęcona jest analizie sytuacji dzieci z doświadczeniem migracji, z uwzględnieniem ich szkolnego funkcjonowania. W drugiej zostały zaprezentowane prawne możliwości wspierania imigrantów, uchodźców oraz reemigrantów oraz przykłady dobrych praktyk edukacyjnych w tym zakresie (organizacja oddziałów przygotowawczych, nauczanie języka polskiego jako obcego, realizacja zajęć wyrównawczych itd.).

Słowa kluczowe:
uczniowie z doświadczeniem migracji, inkluzja, działania metodyczne

Artykuł pochodzi z publikacji Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole.