From offline to online. LSP classes in Spanish philology during the pandemic
DOI: 10.47050/66515796.196-217
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Celem artykułu jest ukazanie podstawowych zagadnień dotyczących wspierania procesów inkluzji oraz edukacji dzieci z doświadczeniem migracji w ramach edukacji formalnej. Tekst składa się z dwóch głównych części. Pierwsza poświęcona jest analizie sytuacji dzieci z doświadczeniem migracji, z uwzględnieniem ich szkolnego funkcjonowania. W drugiej zostały zaprezentowane prawne możliwości wspierania imigrantów, uchodźców oraz reemigrantów oraz przykłady dobrych praktyk edukacyjnych w tym zakresie (organizacja oddziałów przygotowawczych, nauczanie języka polskiego jako obcego, realizacja zajęć wyrównawczych itd.).
Słowa kluczowe:
uczniowie z doświadczeniem migracji, inkluzja, działania metodyczne
Artykuł pochodzi z publikacji Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole.
DOI: 10.47050/66515796.196-217
DOI: 10.47050/66515796.178-194
DOI: 10.47050/66515796.152-177
DOI: 10.47050/66515796.134-150
DOI: 10.47050/66515796.110-132
DOI: 10.47050/66515796.54-109
DOI: 10.47050/66515796.28-52
DOI: 10.47050/65591685.202-225
DOI: 10.47050/65591685.182-200
DOI: 10.47050/65591685.156–181