From offline to online. LSP classes in Spanish philology during the pandemic
DOI: 10.47050/66515796.196-217
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wymogi wstępne i elementy procesu twórczego
Czy uważasz się za osobę kreatywną? Czy kreatywność to cecha wrodzona, czy też umiejętność, którą można regularnie rozwijać? Czy to prawda, że każdy jest kreatywny? W tym rozdziale przedstawiono definicję kreatywności i podstawowe elementy procesu twórczego. Opisano także pokrótce trzy różne podejścia twórcze do rozwiązywania problemów, aby pokazać, że nie ma jednego uniwersalnego sposobu na bycie kreatywnym. Na koniec omówiono znaczenie refleksyjnej praktyki, treningu kreatywnego i oceny kreatywności na podstawie oceny postępów, a nie wyników, jako sposobu na zachowanie kreatywności przez całe życie.
Słowa kluczowe:
definicja kreatywności, proces kreatywny, podejście kreatywne, nastawienie na rozwój, praktyka refleksyjna, trening kreatywny, ocena kreatywności
Do you consider yourself creative? Is creativity an in-born quality or a practice that can be developed over time? Is it true that everyone is creative? This chapter looks into the definition of creativity and the core ingredients of the creative process. It further shortly describes three different creative approaches to solving problems to show that there is no one universal way of being creative. Finally, it discusses the importance of reflective practice, creative training and creativity assessment based on evaluating the progress and not the outcome as a way to stay creative throughout life.
Keywords:
definition of creativity, creative process, creative approach, growth mindset, reflective practice, creative training, assessment of creativity
Artykuł jest rozdziałem publikacji: Kreatywność w systemie edukacji.
DOI: 10.47050/66515796.196-217
DOI: 10.47050/66515796.178-194
DOI: 10.47050/66515796.152-177
DOI: 10.47050/66515796.134-150
DOI: 10.47050/66515796.110-132
DOI: 10.47050/66515796.54-109
DOI: 10.47050/66515796.28-52
DOI: 10.47050/65591685.202-225
DOI: 10.47050/65591685.182-200
DOI: 10.47050/65591685.156–181