Projekty wolontariatu grupowego w Europejskim Korpusie Solidarności
Raport z badania działań realizowanych przez polskie organizacje w latach 2018–2020.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Raport z badania ewaluacyjnego projektów zrealizowanych w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego przez polskie instytucje szkolnictwa wyższego
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2017
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
52
hasła przedmiotowe
Pozostałe informacje
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
język
polski
ISBN / ISSN
978-83-65591-19-7
Raport prezentuje wyniki ewaluacji II edycji Programu Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy (FSS). Głównym celem badania była ocena wsparcia udzielonego polskim instytucjom edukacyjnym w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego (projekty realizowane w latach 2012–2016). Skupiono się w nim zwłaszcza na: ocenie wpływu projektów realizowanych w ramach drugiej edycji FSS na beneficjentów indywidualnych i na instytucje realizujące projekty w ramach FSS, ocenie jakości i trwałości rezultatów wytworzonych w ramach projektów realizowanych przez beneficjentów instytucjonalnych FSS oraz ocenie tego, jak projekty realizowane w ramach drugiej edycji FSS przyczyniły się do osiągnięcia celów strategicznych i szczegółowych FSS. Badanie ewaluacyjne przeprowadzono z wykorzystaniem metod ilościowych (ankieta online) i jakościowych (wywiady indywidualne i grupowe, studia przypadku). W ewaluacji udział wzięli reprezentanci zespołów projektowych, uczestnicy mobilności edukacyjnych oraz eksperci oceniający wnioski.
Cytowanie: Dąbrowska-Resiak, J. i Pachocki, M. (red.) (2017). Fundusz pełen wiedzy. Raport z badania ewaluacyjnego projektów zrealizowanych w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego przez polskie instytucje szkolnictwa wyższego. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Raport z badania działań realizowanych przez polskie organizacje w latach 2018–2020.
Jaka jest rola szkolnych liderów projektów w działaniach na rzecz współpracy międzynarodowej w polskich placówkach edukacyjnych?
Raport z badania projektów partnerstw strategicznych realizowanych w ramach programu Erasmus+ w Polsce.
This report provides the outcomes of transnational research on the education and career paths of vocational school graduates with foreign mobility experience.
Prezentacja wyników badania wpływu projektów zagranicznych mobilności kadry edukacji szkolnej w ramach programu Erasmus+.
Analiza wpływu wolontariatu na społeczności lokalne w Polsce, na Litwie i Węgrzech.
This report presents the results of the analysis of Erasmus+ international mobility projects for school education staff.
The publication presents work of long-term European volunteers in local communities.
Analiza kompetencji rozwijanych podczas projektów wolontariatu międzynarodowego.
Podsumowanie wyników badania poświęconego trwałości rezultatów projektów edukacyjnych, przeprowadzonego wśród laureatów konkursu EDUinspiracje z lat 201
Podsumowanie badania losów uczestników staży i praktyk zagranicznych.
The study focused on internships and traineeships funded by European education programmes supporting vocational education and training.
Podsumowanie badania losów edukacyjnych i zawodowych polskich studentów uczestniczących w programie Erasmus.
Tracer study on education and careers of Polish students participating in Erasmus mobility projects.
Publikacja jest podsumowaniem badania w zakresie kompetencji i umiejętności, które zostało zrealizowane w 2019 r.
Publikacja jest podsumowaniem badania projektów zagranicznych mobilności nauczycieli.
This report presents the results of a study on the school staff foreign mobility projects funded under the Erasmus+ programme in Poland.
W publikacji przeanalizowano możliwe warianty współpracy samorządów ze szkołami w celu umiędzynarodowienie edukacji na szczeblu lokalnym.
Polskie szkoły i przedszkola coraz częściej goszczą zagranicznych wolontariuszy w ramach projektów Wolontariatu Erasmus+ (obecnie Europejskiego Korpusu Solidarności).
Analysis of long-term activities
undertaken by international volunteers
in Polish schools and kindergartens.