Liderzy internacjonalizacji
Jaka jest rola szkolnych liderów projektów w działaniach na rzecz współpracy międzynarodowej w polskich placówkach edukacyjnych?
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2020
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
73
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
polski
ISBN / ISSN
978-83-66515-25-3
Badanie omówione w raporcie dotyczyło polskich organizacji i zagranicznych wolontariuszy – realizatorów i uczestników projektów wolontariatu grupowego w ramach Europejskiego Korpusu Solidarności (EKS). Celem badania było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego polskie organizacje angażują się w projekty wolontariatu grupowego w ramach EKS. Badacze chcieli również dowiedzieć się, jakie korzyści płyną z tego typu przedsięwzięć, zarówno dla instytucji, jak i dla uczestników, a także jakie trudności pojawiają się w trakcie ich prowadzenia. Badanie umożliwiło zatem zidentyfikowanie czynników przemawiających za prowadzeniem wolontariatu grupowego przez polskie instytucje oraz przeanalizowanie, w jakim stopniu tego typu działania wpisują się w misję, cele i codzienną pracę tych podmiotów.
Cytowanie: Jeżowski, M., Jastrzębska-Żebrowska, J. (2020). Projekty wolontariatu grupowego w Europejskim Korpusie Solidarności. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Jaka jest rola szkolnych liderów projektów w działaniach na rzecz współpracy międzynarodowej w polskich placówkach edukacyjnych?
Raport z badania projektów partnerstw strategicznych realizowanych w ramach programu Erasmus+ w Polsce.
This report provides the outcomes of transnational research on the education and career paths of vocational school graduates with foreign mobility experience.
Prezentacja wyników badania wpływu projektów zagranicznych mobilności kadry edukacji szkolnej w ramach programu Erasmus+.
Analiza wpływu wolontariatu na społeczności lokalne w Polsce, na Litwie i Węgrzech.
This report presents the results of the analysis of Erasmus+ international mobility projects for school education staff.
Publikacja przedstawia wyniki ewaluacji projektów zrealizowanych w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego przez polskie instytucje szkolnictwa wyższego.
The publication presents work of long-term European volunteers in local communities.
Analiza kompetencji rozwijanych podczas projektów wolontariatu międzynarodowego.
Podsumowanie wyników badania poświęconego trwałości rezultatów projektów edukacyjnych, przeprowadzonego wśród laureatów konkursu EDUinspiracje z lat 201
Podsumowanie badania losów uczestników staży i praktyk zagranicznych.
The study focused on internships and traineeships funded by European education programmes supporting vocational education and training.
Podsumowanie badania losów edukacyjnych i zawodowych polskich studentów uczestniczących w programie Erasmus.
Tracer study on education and careers of Polish students participating in Erasmus mobility projects.
Publikacja jest podsumowaniem badania w zakresie kompetencji i umiejętności, które zostało zrealizowane w 2019 r.
Publikacja jest podsumowaniem badania projektów zagranicznych mobilności nauczycieli.
This report presents the results of a study on the school staff foreign mobility projects funded under the Erasmus+ programme in Poland.
W publikacji przeanalizowano możliwe warianty współpracy samorządów ze szkołami w celu umiędzynarodowienie edukacji na szczeblu lokalnym.
Polskie szkoły i przedszkola coraz częściej goszczą zagranicznych wolontariuszy w ramach projektów Wolontariatu Erasmus+ (obecnie Europejskiego Korpusu Solidarności).
Analysis of long-term activities
undertaken by international volunteers
in Polish schools and kindergartens.