Projekty wolontariatu grupowego w Europejskim Korpusie Solidarności
Raport z badania działań realizowanych przez polskie organizacje w latach 2018–2020.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Krajowy raport polskiej narodowej agencji programu Erasmus+
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2016
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
36
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
język
polski
ISBN / ISSN
978-83-64032-97-4
Wyniki badania RAY (Research-based analysis and monitoring of Erasmus+ Youth programme) pokazują, że długoterminowe projekty EVS mają znaczący wpływ na społeczności lokalne, w których są realizowane. 95,1 proc. koordynatorów takich projektów stwierdziło, że lokalna społeczność wykazała zainteresowanie realizowanymi przez nich działaniami. Ponadto 92,6 proc. koordynatorów projektów zadeklarowało, że projekt EVS był postrzegany przez lokalną społeczność jako wzbogacający, a ponad 91 proc. koordynatorów potwierdziło, że lokalna społeczność była zaangażowana w działania projektu. W oparciu o przedstawione powyżej rezultaty, niniejsze badanie miało na celu przeprowadzenie analizy jakościowej, która umożliwiła zbadanie wpływu długoterminowych projektów Wolontariatu Europejskiego na grupy docelowe organizacji goszczących oraz na społeczności lokalne, w których były realizowane.
Badanie realizowane wspólnie z partnerami z Węgier i Litwy pozwoliło również nakreślić obraz oczekiwań organizacji goszczących i wolontariuszy w odniesieniu do długoterminowych projektów Wolontariatu Europejskiego oraz zaobserwować, czy oczekiwania te zostały spełnione. Międzynarodowa analiza porównawcza została zawarta w raporcie międzynarodowym, a niniejszy raport przedstawia wyniki badania dla Polski. Badanie zostało sfinansowane w ramach budżetu współpracy Narodowych Agencji programu Erasmus+ (TCA).
Cytowanie: Jeżowski M., Wpływ projektów Wolontariatu Europejskiego na społeczności lokalne.Krajowy raport polskiej narodowej agencji programu Erasmus+, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2016.
Raport z badania działań realizowanych przez polskie organizacje w latach 2018–2020.
Jaka jest rola szkolnych liderów projektów w działaniach na rzecz współpracy międzynarodowej w polskich placówkach edukacyjnych?
Raport z badania projektów partnerstw strategicznych realizowanych w ramach programu Erasmus+ w Polsce.
This report provides the outcomes of transnational research on the education and career paths of vocational school graduates with foreign mobility experience.
Prezentacja wyników badania wpływu projektów zagranicznych mobilności kadry edukacji szkolnej w ramach programu Erasmus+.
This report presents the results of the analysis of Erasmus+ international mobility projects for school education staff.
Publikacja przedstawia wyniki ewaluacji projektów zrealizowanych w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego przez polskie instytucje szkolnictwa wyższego.
The publication presents work of long-term European volunteers in local communities.
Analiza kompetencji rozwijanych podczas projektów wolontariatu międzynarodowego.
Podsumowanie wyników badania poświęconego trwałości rezultatów projektów edukacyjnych, przeprowadzonego wśród laureatów konkursu EDUinspiracje z lat 201
Podsumowanie badania losów uczestników staży i praktyk zagranicznych.
The study focused on internships and traineeships funded by European education programmes supporting vocational education and training.
Podsumowanie badania losów edukacyjnych i zawodowych polskich studentów uczestniczących w programie Erasmus.
Tracer study on education and careers of Polish students participating in Erasmus mobility projects.
Publikacja jest podsumowaniem badania w zakresie kompetencji i umiejętności, które zostało zrealizowane w 2019 r.
Publikacja jest podsumowaniem badania projektów zagranicznych mobilności nauczycieli.
This report presents the results of a study on the school staff foreign mobility projects funded under the Erasmus+ programme in Poland.
W publikacji przeanalizowano możliwe warianty współpracy samorządów ze szkołami w celu umiędzynarodowienie edukacji na szczeblu lokalnym.
Polskie szkoły i przedszkola coraz częściej goszczą zagranicznych wolontariuszy w ramach projektów Wolontariatu Erasmus+ (obecnie Europejskiego Korpusu Solidarności).
Analysis of long-term activities
undertaken by international volunteers
in Polish schools and kindergartens.