From offline to online. LSP classes in Spanish philology during the pandemic
DOI: 10.47050/66515796.196-217
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wyniki badań naukowych dotyczących sytuacji ucznia w edukacji włączającej wskazują, że sukces podejmowanych działań zależy od wielu uwarunkowań. Są wśród nich kompetencje społeczne uczniów z niepełnosprawnością, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także sprawnych, które mogą się przekładać na prawidłowe lub nieprawidłowe relacje rówieśnicze. Analizy dotyczące osiągnięć szkolnych uczniów z niepełnosprawnościami wskazują, że nieco lepsze wyniki uzyskują oni w edukacji włączającej niż w specjalnej. Badania potwierdzają również, że edukacja włączająca stwarza korzystniejsze warunki rozwoju kompetencji społecznych. Konieczne są jednak dalsze prace badawcze w tej dziedzinie.
Słowa kluczowe:
uczeń w edukacji włączającej, osiągnięcia szkolne, kompetencje społeczne
Artykuły pochodzą z publikacji Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole.
DOI: 10.47050/66515796.196-217
DOI: 10.47050/66515796.178-194
DOI: 10.47050/66515796.152-177
DOI: 10.47050/66515796.134-150
DOI: 10.47050/66515796.110-132
DOI: 10.47050/66515796.54-109
DOI: 10.47050/66515796.28-52
DOI: 10.47050/65591685.202-225
DOI: 10.47050/65591685.182-200
DOI: 10.47050/65591685.156–181