O badaniach
Zespół Analityczno-Badawczy realizuje badania edukacyjne związane z wdrażaniem projektów dofinansowanych przez FRSE, w szczególności ze środków programu Erasmus+. Obszar badań obejmuje wszystkie sektory programu, przede wszystkim akcje zdecentralizowane obsługiwane na poziomie krajowym. Badania dotyczą zarówno instytucji beneficjentów, jak i uczestników projektów.
DLACZEGO BADANIA?
Badania programów europejskich pozwalają lepiej ocenić ich rezultaty oraz korzyści wynikające z realizacji projektów, zarówno dla instytucji wnioskodawcy, partnerów jak i w wymiarze lokalnym, regionalnym oraz sektorowym. Wyniki badań dostarczą aktualnych i rzetelnych informacji na temat programu Erasmus+, co z pewnością pozwoli skuteczniej planować nie tylko efektywne zarządzanie projektami przez beneficjentów ale również lepiej realizować działania związane z wdrażaniem programu Erasmus+ w Polsce.
JAK BADAMY?
Badania dotyczą przede wszystkim efektów realizowanych działań oraz wpływu projektów na uczestników i organizacje wdrażające projekty. Naszym celem jest również diagnoza potrzeb poszczególnych grup objętych wsparciem programu oraz sprawdzenie poziomu podnoszenia kompetencji uczestników i rozwoju instytucjonalnego organizacji wspieranych ze środków programu. Realizujemy zarówno badania o charakterze ilościowym (np. ankiety, kwestionariusze, sondaże), jak i analizy jakościowe (np. wywiady indywidualne i grupowe, studia przypadku). Duża część projektów badawczych ma charakter ewaluacyjny, co pozwoli ocenić, czy dofinansowane projekty zakończyły się powodzeniem oraz, czy osiągnęły założone cele.
Z KIM WSPÓŁPRACUJEMY?
Badania realizowane przez Narodową Agencję są wdrażane w ścisłej współpracy z przedstawicielami sektorów objętych programem. Staramy się czerpać jak najwięcej z doświadczeń polskich i europejskich instytucji badawczych i jednocześnie korzystać z wyników innych badań edukacyjnych, które dotyczyły podobnych obszarów merytorycznych.
Seminaria badawcze
Zespół Analityczno-Badawczy
- Agnieszka Rybińska, Dyrektor Biura Analityczno-Badawczego: arybinska@frse.org.pl, tel. 224-631-557
- Mateusz Jeżowski, koordynator: mjezowski@frse.org.pl, tel. 224-631-433
- Jadwiga Fila: jadwiga.fila@frse.org.pl, tel. 224-631-417
- Michał Pachocki: mpachocki@frse.org.pl, tel. 224-631-553
- Bogdan Sot: bsot@frse.org.pl, tel. 224-631-129
- Michał Chojnacki: mchojnacki@frse.org.pl, tel. 224-631-261
- Magdalena Górowska-Fells: mfells@frse.org.pl, tel. 224-631-262
- Beata Płatos: bplatos@frse.org.pl, tel. 224-631-266
Wybierz rodzaj badania:
-
Seminarium on-line “Evidence-based approach in Erasmus+. Impact assessment” 18 listopada 2020 r.W dniu 18 listopada 2020 r. zorganizowaliśmy seminarium badawcze dotyczące oceny wpływu projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+. Seminarium, pt. Podejście oparte na dowodach w programie Erasmus+". Ocena skutków,...
-
Liderzy internacjonalizacji. Problemy i dobre praktyki szkolnych kordynatorów projektów.Raport dotyczy badania, którego celem było określenie roli szkolnych liderów projektów w procesie umiędzynarodowienia szkół oraz poznanie problemów, z jakimi spotykają się w swojej codziennej pracy. Zebrane wyniki zostały...
-
Nauczyciele w sieci. Raport z badania użytkowników platformy eTwinning.Zapraszamy do zapoznania się z opracowaniem prezentującym wyniki pierwszego badania użytkowników platformy eTwinning*, które zostało przeprowadzone w szczególnym czasie: pandemii Covid-19, tuż po zakończeniu roku szkolnego 2019/2020. Dlatego, oprócz...
-
Badanie dot. realizacji projektów Europejskiego Korpusu Solidarności - Exploring the implementation of the European Solidarity Corps during its first yearBadanie skupia się na projektach Europejskiego Korpusu Solidarności zrealizowanych w pierwszym roku działania tego programu. Zostało przeprowadzone przez Centrum Współpracy Europejskiego Korpusu Solidarności i sieć badawczą RAY. Celem ogólnym badania...
-
Bieżące statystyki regionalne i sektorowe dotyczące programu Erasmus+. Stan na 31.12.2020 r.Prezentujemy interaktywną mapę, przedstawiającą kluczowe statystyki opisujące realizację programu Erasmus+ w Polsce. Mapa obejmuje następujące dane, które można przeglądać dla całego kraju oraz poszczególnych województw i powiatów: - złożone dotychczas...
-
Zagraniczni wolontariusze w polskich szkołach i przedszkolach. Raport z badania wpływu długoterminowych projektów Wolontariatu Erasmus+ na placówki edukacyjne w PolscePolskie szkoły i przedszkola coraz częściej goszczą zagranicznych wolontariuszy w ramach projektów wolontariatu Erasmus+ (obecnie Europejskiego Korpusu Solidarności). Mimo to realizacja tego typu działań jest zjawiskiem stosunkowo nowym. Niniejszy...
-
Samorząd a umiędzynarodowienie szkoły. Raport z badania roli organów prowadzących w szkolnych projektach europejskichBadanie dotyczyło roli samorządów w realizowanych przez podległe im placówki oświatowe projektach finansowanych z programów europejskich zarządzanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. Dzięki uzyskanemu wsparciu mogły one podejmować różnego...
-
Wyjazdy i przyjazdy studentów i pracowników uczelni w ramach Erasmus+ w edycji 2017 r.Większość wyjazdów/przyjazdów miała miejsce w roku akademickim 2017/18. Tabele referencyjne Mobilność Ogółem Współpraca z krajami programu (KA103): Wyjazdy studentów z Polski za granicę Przyjazdy studentów z zagranicy do Polski Wyjazdy...
-
Jak mobilni nauczyciele zmienili swoje szkoły? Raport z badania długofalowych efektów zagranicznych mobilności szkolnej kadry edukacyjnejBadanie wpływu projektów mobilności w sektorze edukacji szkolnej zostało zrealizowane wspólnie przez Narodowe Agencje programu Erasmus+ z Niemiec, Estonii, Finlandii oraz Polski. Głównym celem badania było określenie wpływu projektów...
-
Mobilność polskich studentów w programie Erasmus + w latach 2014-2016Celem przeprowadzonej analizy typu desk research było uzyskanie informacji o tym, co kieruje studentami w ich decyzji odnośnie wyjazdu z programu Erasmus+ oraz jak postrzegają wpływ mobilności na perspektywy...
-
Analiza uznawalności akademickiej efektów kształcenia studentów korzystających z programu mobilności w ramach Erasmus+Niniejszy raport przedstawia wyniki przeprowadzonej analizy uznawalności akademickiej efektów kształcenia studentów z pięciu krajów, którzy studiowali za granicą w ramach programu Erasmus + w latach 2014–2016. Badanie opiera się...
-
Współpraca przedsiębiorstw z sektorem edukacjiPolskie przedsiębiorstwa współpracują z różnymi rodzajami placówek edukacyjnych. Z badania, zrealizowanego w październiku 2018 r. wspólnie przez Fundację Kronenberga przy City Handlowy i Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, wynika, że taką...