Publikacje i opracowania | Uczenie się przez całe życie – Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego

treść strony

 

Uczenie się przez całe życie

Z radością informujemy o wydaniu publikacji „Uczenie się przez całe życie”, przygotowanej w ramach projektu „Rozwój współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie”, realizowanego dzięki programowi Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (FERS) i współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Publikacja stanowi zbiór podsumowań warsztatów, które odbyły się podczas ogólnopolskiej debaty „Uczenie się przez całe życie. Koordynacja działań – rozwiązania i wyzwania”, zorganizowanej 16–17 grudnia 2024 r. w Warszawie przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN).

Tematem przewodnim wydarzenia była współpraca między regionami i koordynacja działań w odpowiedzi na wyzwania związane z edukacją dorosłych i rozwijaniem umiejętności poza systemem edukacji formalnej. Publikacja promuje dobre praktyki i rozwiązania wypracowane na poziomie regionalnym w zakresie lifelong learning (LLL) – ze szczególnym uwzględnieniem edukacji pozaformalnej.

Zachęcamy do lektury i wspólnego rozwijania idei uczenia się przez całe życie!

Publikacja

Opracowania eksperckie powstałe w ramach projektu

W ramach projektu pn. "Rozwój współpracy i koordynacji w zakresie uczenia się przez całe życie" zostało wybranych zgodnie z procedurami i zaangażowanych do prac projektowych pięć ekspertek posiadających wiedzę i doświadczenie w obszarach ZSU2030, celem weryfikacji analiz, badań i raportów merytorycznych oraz upowszechnienia działań prowadzonych w województwach w ramach KPO - inwestycja A.3.1.1. Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie - Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie, w tym uczenia się dorosłych. Ekspertki pracują na dokumentach źródłowych przygotowanych w ramach projektów KPO LLL i na ich podstawie przygotowują opracowania eksperckie. Opracowania posłużą także do przygotowania końcowych rekomendacji, które zostaną przygotowane jako jeden z produktów realizacji projektu.

Zapraszamy do zapoznania się z dotychczas powstałymi opracowaniami:

Dokument źródłowy: „Diagnozy oferty szkolnictwa zawodowego na poziomie średnim z uwzględnieniem zielonej i cyfrowej transformacji”

Dokument źródłowy: „Analiza możliwości wzmocnienia współpracy szkół zawodowych z pracodawcami”

Dokument źródłowy: „Analizy spójności oferty kształcenia szkół zawodowych w województwie podlaskim z wymogami przyszłego rynku pracy z uwzględnieniem trendów w zakresie zawodów przyszłości”

Dokument źródłowy: „Badania zasobów, potencjału i potrzeb poradnictwa zawodowego dla osób dorosłych w województwie pomorskim”

Dokument źródłowy: "Kształcenie zawodowe, wyższe i life-long learning w wymiarze formalnym, nieformalnym i pozaformalnym oraz uczenie się dorosłych w kontekście rynku pracy w województwie lubuskim"

Dokument źródłowy: „Strategie rozwoju szkół wyższych w województwie lubelskim. Analiza porównawcza dokumentów rozwojowych uczelni, ze szczególnym uwzględnieniem strategicznych działań dotyczących umiejętności”

Dokument źródłowy: „Doradztwo zawodowe w szkołach podstawowych w Wielkopolsce Wschodniej”

Dokument źródłowy: „Dolnośląska diagnoza efektów działania systemu edukacji formalnej”

Dokument źródłowy: „Analiza mechanizmów, modeli, barier oraz dobrych przykładów współpracy podmiotów działających na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego i uczenia się przez całe życie”

Dokument źródłowy: Doświadczenia, potrzeby i oczekiwania mieszkańców województwa lubuskiego dotyczące kształcenia zawodowego, wyższego i szeroko rozumianego lifelong learning, w tym kształcenia dorosłych w wymiarze formalnym, pozaformalnym i nieformalnym – raport z badania CAWI"

Dokument źródłowy: Wsparcie psychologiczne dzieci i młodzieży w Małopolsce